Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Подкастът въздейства емоционално и носи добавена стойност

Ива Григорова
Снимка: Луиза Лазарова
До преди няколко години голяма част от хората в България не знаеха какво означава подкаст, а аудиторията на този формат беше лесно преброима. Само за няколко месеца обаче, слушането on demand („при поискване“) набра огромна популярност. Позитивите не са тайна за никого – слушаш каквото, когато и както си поискаш, без ограничения във времето и пространството.

Да си припомим откъде идва името подкаст (Podcast) - от iPod (името на популярния музикален плейър на Apple) и broadcast (което означава „предаване“ или „излъчване“). За създател се води журналистът Бен Хамърсли, който в своя статия от началото на 2004 г. се пита как да бъде наречено това ново явление. Първото радиошоу, записано и форматирано като подкаст, започва едва 4-5 месеца по-рано.

Днес подкастът се вписва перфектно в забързания дигитален свят. Подкасти с различна насоченост и съдържание, завладяват аудиторията с палитра от интересни теми. Колкото и подценяван в началото, форматът се доказа като изкуство с висока добавена стойност.

„Аудио съдържанието и подкастите набират скорост и в България. Това е тенденция в чужбина от години. Пандемията, колкото и да не звучи добре, подпомогна този бум на слушането. Слушането на подкасти помага на хората да намерят себе си, да потърсят човек, който споделя тяхната гледна точка и то, докато се занимават с други неща.

Заедно с домашните задължения, всеки има възможност да чуе нещо ново и интересно, например за майчинство, финанси и др. Може да се намери съдържание, което наистина да те обогати, а и да намериш съмишленици“, коментира Ива Григорова, управляващ директор в MSL, Publicis Group Bulgaria.

Силата на звука и аудиото въздействат върху аудиторията безспорно по различен начин, по-интимен от видеото, по-чувствен, по-близък. 
„Чрез слуха, хората възприемат информацията емоционално. Това е важно в бранд комуникациите. Гласът зад подкаста задава атмосферата, тона, създава публиката.

Аудитото е дълъг формат и можеш да разкажеш цялата история, дългосрочно да повлияеш върху хората. Аудиторията е лоялна, тя се връща да слуша, сваля епизодите, връща любимите си моменти. Лоялността работи за нас дългосрочно, помага за създаване на имидж.

Подкаст съдържанието се разпространява и между приятели. Връзката с аудиторията е плюсът на аудиото, подкастът е позитивен за родителите например, докато вършат ежедневните си дейности“, казва още Ива Григорова.

Освен за забавление, подкастът може да се използва и за ефективна бранд и маркетингова комуникация.

„Подкаст съдържанието за брандовете трябва да е част от цялостната комуникационна стратегия на комапнията. Така се работи дългосрочно върху имиджа. Посланията трябва да са правилно поднесени в подкаст, който е близък за тяхната аудитория, да отговаря на ценностите им.

Необходимо е да се направи диалог, трябва да присъства експерт. Има компани, които правят подкаст съдържание за служителите си, защото по този начин работещите се ангажират с индустрията и работата. Има различни рекламни формати, които прекъсват съдържанието, те могат да бъдат превъртяни. За да е по-въздействащо, рекламата трябва да е част от разговора и от бранд посланията”, добави Ива Григорова

Чуйте подробности в разговора на Катя Василева с Ива Григорова.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Доц. Любомир Киров

Доц. Любомир Киров: Не бива компютърът да отнема времето за пациентите

Председателят на Европейския съюз на общопрактикуващите лекари (UEMO) д-р Тиаго Вилануева (Португалия) ще бъде специален гост на 15-ата годишна Национална научнопрактическа конференция по Обща медицина , която ще се проведе на 3 октомври в кк. „Албена“. Гостът ще изнесе лекция, в която ще представи европейската асоциация и какво е „Да..

публикувано на 02.10.24 в 18:12
Походът за свобода ще се проведе в България за 10-а година

Походът на свободата е поход срещу експлоатацията и трафика на хора

Моника Николова от фондация "А21", радетел за права на хората в борбата с трафика на хора, разказа в предаването „Ритъмът на столицата“ за предстоящия  Поход на свободата, който ще се състои на 19 октомври . По думите ѝ, това е глобално събитие, което фондацията реализира вече 10 години. Той обединява хората от много държави и се провежда като..

публикувано на 02.10.24 в 17:40

Децата, записани в градина, се увеличават с близо 10% за две години

Децата, записани в детска градина, се увеличават с близо 10% през последните две години и достигат до 88% през учебната 2023/2024. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков , който даде начало на дейностите по проекта на МОН „Силен старт“. Финансиране по проекта ще получават 1500 градини и училища с предучилищни групи за..

публикувано на 02.10.24 в 16:34
Кадър от „Границите на Европа“

Документалният филм "Границите на Европа" изобличава лицемерието на Запада към работниците мигранти

Защо хора от Източна Европа са съгласни да си тръгнат от своята родина и да търсят по-добро заплащане на Запад при положение, че условията, в които живеят и работят там, могат да бъдат много сурови? Оправдани ли са рискът и изпитанията заради по-високото заплащане? Това е тема, която е актуална за България и други страни от години. По..

публикувано на 02.10.24 в 16:12
Юлиан Костов

Актьорът Юлиан Костов възпя идеалната жена в новата си песен "Gaia - My Home"

Актьорът Юлиан Костов гостува отново на екипа на предаването "Добър вечер, София“. Прекрасен повод за това бе премиерата на неговата втора песен "Gaia". Гостът разказа коя е Гайя и с какво го е вдъхновила. "Първоначалното заглавие на песента беше само "Home" (Дом). Но ми хрумна, че когато намериш своя човек, тя или той ще ти мирише на дом...

публикувано на 02.10.24 в 15:50

"Топлофикация-София" е в готовност за новия отоплителен сезон

От "Топлофикация-София" имат готовност да дадат начало на новия отоплителен сезон от началото на октомври, съобщават от дружеството. Според изискванията, за да започне масово включване на централното отопление, е необходимо да бъдат отчетени три последователни дни със средноденонощна температура по-ниска от 12 градуса и прогноза от НИМХ за трайно..

публикувано на 02.10.24 в 15:35

Състоянието на жената, скочила от 3-тия етаж при пожар в София, остава тежко

Жената, която заради пожар скочи от третия етаж на къща в центъра на София, е настанена в клиниката по изгаряния в болница "Пирогов" в тежко състояние.  Това съобщиха за БНР от лечебното заведение. Жена е в тежко състояние в "Пирогов" след пожар в София Тя е с обширни изгаряния и през следващите дни, когато състоянието й бъде стабилизирано,..

публикувано на 02.10.24 в 15:16