Шеф Никола Симеонов развива идеята за иновативния елемент в традиционните рецепти. Вдъхновява се именно от традициите, за да реализира своите идеи и да развихри въображението си в кухнята. Най-новото му предложение е агнешкият пай, а тайната на козунакът на конци се крие в китайска технология, която той прилага в българската рецепта.
„Тайната на перфектния козунак не е в биенето, или пък слагането в пералнята, защото има и такива версии, тайната е да се разбие добре глутена, той всъщност прави всяко тесто меко и пухкаво, тайната всъщност е в прибавянето на маслото, и с месенето като издърпване и прихлупване. От миналата година имам една успешна рецепта за козунак по китайската техника танзонг, това е едно малко количество от млякото и брашното, които се прибавят и се сготвят отделно, по техниката на приготвяне на сос бешамел, за да стане тестото по-течно и постепенно да се втвърдява, и така се получава мек козунак на конци.“
За Коледните празници шеф Никола издава специална книга с рецепти от традиционното меню, но модернизирани с нови иновативни идеи и кулинарни изкушения. Най-новото му предложение е агнешкия пай, който е великденско изкушение. А също така тайната на добрия "Уелингтън", както и на всяко добре приготвено ястие е в търпението, твърди шеф Никола.
„Всяко едно месо, което се приготвя бавно е по-крехко и по-вкусно. При бавното печене се използват повече меса, в които има повече колаген, съставката, която прави месото жилаво. Агнешкото трябва да се пече повече време, но е много относително - всичко зависи от температурата, от фурната и грамажа. Един интересен вариант да приготвим агнешко е агнешки пай, с агнешко, праз и спанак, като плънка, тесто, което се приготвя като за класически пай, това е типично за италианската кухня. "Уелингтънът" всъщност не е ястие, което толкова сложно се приготвя, но като всяко нещо става лесно, когато се научиш да го правиш. Не го е измислил Гордан Рамзи. Той само го е популяризирал, това е традиционно ястие от 18- ти век. Представлява телешко бон филе, което се маже с горчица, прави се дюксел, едни гъби, които се приготвят на тиган, отвън пък има бутер тесто, слага се също така и прошуто, някои хора слагат и билкови палачинки, за да не се овлажнява тестото. Месото не трябва да е пресготвено, а тестото не трябва да е глетаво.“
Вече 10 години Никола Симеонов е част от кулинарния бранш. Работил е в някои от най-изисканите ресторанти, носители на звезди „Мишлен“, включително и в ресторант на световноизвестния шеф Гордън Рамзи в Лондон. Финалист е в предаването „Hell’s Kitchen 2“.В момента работи в предаването "На Кафе" и се е посветил на това да открива иновативни техники при приготвянето на храна, да ги прилага и популяризира в България. Приема професията си като призвание, което му доставя истинско удоволствие.
„Когато сестра ми дойде веднъж при мен, аз работех в квартални заведения в Англия, оттам се започва, и тя ми каза не искаш ли да учиш нещо, да не миришеш на готвене, но осъзнах какво всъщност ми казва, че човек трябва да се развива, без значение с какво се занимава, не бива да спира да се усъвършенства. И започнах да търся вдъхновяваши личности в сферата, които да бъдат моите лични примери. Кандидатствах в ресторанта на Гордън Рамзи, приеха ми, тогава си мислех, че това е най-вискоката точка, и си казах какво повече мога да постигна. Но в тези големи ресторанти, нещата не стоят точно така, както изглеждат, хората се претоварват, не издържат на напрежението, нямат свободно време, аз работих в Англия общо 2 години и реших да се върна в България и да имам малко повече време за себе си и да се развивам. Всичко идва от вдъхновението, а не обратното, мен ме вдъхновяват традиционните рецепти. В България трябва да се опитаме да направим традиционните рецепти по нов начин.“
Още за Великденската трапеза и нейните малки тайни и вдъхновенията на шеф Никола Симеонов, чуйте в интервюто на Ангелина Грозева:
В ефира на неделното Радокафе продължаваме да ви представяме гласовете на „Радио София“. Ред е на ефирната двойка Яна Спиридонова и Роман Михайлов, но не като водещи, а като хората, които слушателите не познават: Яна: "Олеле, станаха 18 години. По случайност стана. Нямам проблеми да работя каквото и да е. Кандидатствах, нямах търпение, беше по..
Кръст от светлина и светлина след кръста. С тази снимка, подарена ни от един от основателите на 12+3 на БНР, Георги Папакочев, желаем добро начало на Светлата седмица!
От 17 април до 2 май Италианският културен институт в София в сътрудничество със Столична община и Сдружение Network Italia Bulgaria ни канят на изложбата „Метаморфозис” на художника Фернандо Де Филипи. Олга Георгиева от Сдружението ни въвежда в нея: "Историята е малко дълга. Художникът беше гост на първото ни събитие в Милано и там се роди мечтата..
По традиция всяка година на Велики Четвъртък, Народно читалище "Иван Вазов-1928" в село Нови хан отбелязва пролетните празници - Лазаровден, Цветница и Великден с празничен великденски концерт. За програмата на концерта, състоял се на обновената сцена разказва още председателят на читалището в село Нови хан, Сашка Ненова: Тазгодишният..
Гостуваме на адв. Пламен Димитров и баба Лена в с. Друган , говорим за традициите и обичаите на Великден, за ценностите в българското семейство : "От 2019 живея в с.Долни Раховец. Реших да напусна родния си град София, тук е близко до София. Във всяка къща има минерална вода, единият от 9-те извора захранват селото с минерална вода. Зарибихме..
Разговор с Боян Бочев за три копривщенски рода, които ще бъдат представени: "Отговорността да говориш за тези хора е огромна. Нашият род от майчина линия е от Копривщица. Открих данни за рода ми около 1844, а може би и от по-рано. А сега - Дебелянови, Палавееви и Маджарови. Всички говорим за Димчо Дебелянов, той е бил изключителен бохем, нищо че го..
Слушаме Любомир Пипков от Златния фонд на БНР - гласа му и музикални откъси от негови произведения. Говорим за композитора с проф.Юлиян Куюмджиев, преподавател в НМА и автор на книга за него, както и с внучката му, актрисата Ани Вълчанова: "Музиката му трябва да звучи по-често, изразил е себе си чрез нотите. В медиите и в концертните зали -..