Когато имаш почти половин век на сцена, 20 награди „Грами” в различни категории и любовта на цял свят, с какво още можеш да изненадаш?
Ако се казваш Пат Матини, със сигурност имаш с какво.
Примерно да пишеш музика, с идеята да бъде свирена от друг, но така, че на първо слушане това да не бъде лесно за разпознаване. Уж да няма импровизационни моменти, а класическите музиканти да звучат като джазмени. И не на последно място, да завършиш албума с китарна версия на Арво Пярт.
Дългите композиции сами по себе си не са нещо ново за Матини - да си спомним за „As Falls Wichita, So Falls Wichita Falls” или „Оркестрион”. Но в двете сюити за китара, Пат като че ли разказва своята история на любимия си инструмент, не пропускайки приеманата вече и за класическа, фламенко форма, съвсем като духовен наследник на Хоакин Родриго и влезлия във вечността „Аранхуес” (част 4 от разгърнатата от Лос Анжелис китарен квартет). С тях са и двете му включвания като „сайдмен” (части 3 и 7).
Квартетът има още преди години Грами-признание за албума си с включени композиции на Матини и не е изненада сегашната им съвместна работа.
Подобно е и отношението на Пат към соло китаристът Вио, който започва албума с концерт в четири части, едва ли случайно близък по звучене на заглавието с името на автора си („Paths to the Sun”), което няма как да не ни върне към музиканта, повлиял най-много на Пат - Майлз Дейвис („Miles Ahead”). Така любителите на класическата китара откриват, че джазът е подължение с други форми на предпочитаната от тях музика, а за феновете на джаза, така или иначе класическите граници никога не са били плашещи.
Написан преди две и половина години по време на почивката на Пат и семейството му в Гваделупа, албумът е вид посвещение на тях с превърнатата в музика красота на изгрева. Парафразата идва от самосебе си и е свързана с другото огромно влияние върху младия Пат, заради което той заменя семения тромпет с китара. „Бийтълс” ме насочиха към китарата, Майлз ми откри джаза и импровизацията”, обича да си спомня Пат. А ние обичаме да го следваме по слънчевите му пътеки.
Радиопремиерата е на 2 април с интерпретацията на самия Матини върху Арво Пярт, останалото от „Пътя към слънцето“ – в последното предаване за месеца.
Тази вечер в Зала "България" официално ще бъде открит новият сезон на Симфоничния оркестър на Българското национално радио . Музикантите имаха изяви и преди да се вдигне завесата с концерта за Деня на независимостта на България, с който напълниха залата на Националната опера и който беше излъчен в деня на празника по БНТ. За първия концерт..
Етнобарок ще звучи на Софийски музикални седмици. Концертът е съвместен проект: "Единни в многообразието", с Белгийското председателство на ЕС. Ансамбълът включва Алон Сариел – барокова мандолина и лютня, Юрген де Бройн – лютня, Христина Белева - гъдулка за бароков концерт, Калина Андреева – вокал и контрабас, Ана Янкова – вокал, Борислав..
25 години е младежка възраст за човека, но за рок група това е дълголетие, което си заслужава да бъде отбелязано не само в музикалните енциклопедии. През 2024 г. група "D2" показа в много градове не само жизненост, но и много енергия за срещи с публиката, сред която са фенове от не едно поколение. На 10 май 2024 г. бандата зарадва..
След като активната и емблематична група "Остава" има нов сингъл, какво друго ни остава, освен да поканим фронтмена Свилен Ноев да го представи и да направи премиерата в ефира на БНР-Радио София? Това наистина се случи в сутрешния блок в контекста на разговора с вокалиста. "Обичам края на лятото и есента. При всяка нова песен се..
Братята Ноел и Лиъм Галахър потвърдиха, че тяхната легендарна група Oasis ще се събере отново като вече има планирани концерти за 2025 година. Съобщението дойде точно преди 30-ата годишнина от основополагащия дебютен албум на Oasis - Definitely Maybe, издаден на 29 август 1994 г., и 15 години от последното изпълнение на братята заедно преди..
За недостиг на музиканти в държавните оркестри предупреди министърът на културата Найден Тодоров. В редица филхармонии и опери има чужденци, които обаче работят в България за кратко, с цел да придобият стаж, след което напускат страната, а българските оркестри, заради ниското заплащане, страдат от липса на музиканти. Найден Тодоров съобщи за..
Мюзикълът "Фантомът на операта" идва в България за втори път с девет нови представления. Спектаклите са от 29 август до 5 септември в зала 1 на НДК. Това са финални представления на българска сцена. Екипът няма да се върне трети път у нас. Той продължава турнето си по световните сцени. Надим Нааман в ролята на "Фантома" споделя: "В София сме имали..