Столичната община е приела много документи във връзка с развитието на града, последният е „Визия за София“, но Covid пандемията може да наложи промени в традиционните ни схващания. Например в намерението София да се развива като компактен град – напоследък хората все повече търсят да се изнесат в малки селища около столицата. Темите са обсъждат и в европейските и в българските организации на архитекти и урбанисти.
Това заяви в студиото на Радио София проф. Тодор Булев, председател на УС на Съюза на архитектите в България (САБ).
Градът трябва да е място, подчинено на благородната цел – общуването между хората. В този смисъл огромно е значението на кварталните обекти – кафене, магазини, дори пункт за химическо чистене, подчерта арх. Булев. Показателен пример е част от стария център, т.нар. „КвАРТал“, познат и от фестивалите, които се провеждат там. Необходимо е и в „периферията“ на София да има пространства, които да изявяват градското начало.
Арх. Булев посочи като недобър пример бул. „Тодор Александров“, който разсича част от центъра на две, вместо да прави естествен контакт, както съседните „Ал. Стамболийски“ и „Пиротска“.
„Транзитното автомобилно движение няма място в софийския център. Аз съм за затварянето на „Тодор Александров“ като комуникация между пл. „Възраждане“ и бел. „Дондуков“. Центърът на София трябва да се освободи от транзитно автомобилно движение и това ще стане, ако софиянци го искат и общината го приеме“, изтъкна експертът.
По думите му във „Визия на София“ се говори за умен град, но преди надстройката трябва да имаме основата. Този документ не разрешава конфликта между транспортните средства и пешеходците.
София има нужда от нова самостоятелна концертна зала, както може би и от нова сграда на опера, допълни арх. Булев. Гаранция на бъдещия успех е единомислието на музиканти и институции по този въпрос. Има поне 6-7 подходящи локации. За да се говори за мястото, обаче, е нужно добрите намерения да придобият конкретика.
Засега САБ не е потърсена като организация със специалисти, които могат да помогнат с мнения и експертиза.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..