Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Интересно, но факт

За наградите Effie през 2020 г. е имало повече заявки отпреди пандемията

Рекламният бранш не се е свил, напротив, в кризата дори се разраства, заяви Десислава Олованова

Десислава Олованова
Снимка: Ани Петрова
Effie е фестивал за ефективността. Това е най-важният критерий включително и за успешната комуникация. Слоганът е красноречив – той е: „Идеи, които работят“. Говорим са идеи, които са дали резултати.

Това обясни пред Радио София Десислава Олованова – управител на McCann Sofia и член на УС на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Тя е сред основните организатори и идеолози на конкурса, който преди броени дни обяви победителите си в различните категории.

Тя обясни, че „нестандартната“ в много отношения 2020 година е предоставила условия и възможности за нови идеи, казуси и кампании. В конкурса не е имало Covid категория, а „Маркетинг при актуални събития“ и токмо в нея е имало най-много заявки.

Кампаниите бяха по-емоционални и показват, че специалистите в областта на рекламата са работили усърдно и през 2020 г. Компаниите са малки (и средни) предприятия и са много гъвкави, защото най-ценният им капитал са хората и идеите, коментира още Олованова. Играчите са същите, като през 2019-а, но сред кандидатите за Effie е имало около 30% съвсем нови участници.

Венцислав Мутафчийски - началник на ВМАСпоред експерта заради коронавируса България се е нуждаела от адекватна комуникация от страна на здравните и управленските институции още от първия ден на локдауна, но „така и не се появи“. Тонът не беше уцелен.

„Българските институции като цяло още не са започнали да се учат да комуникират. А го виждаме в много други държави. Кашата е най-лошият сценарий.“

Радиото е сред каналите, които дават възможност за много креативни подходи в рекламата, допълни експертът. Сред несъвършенствата му тя посочи невъзможността да измеримост на достигнатите послания до потребителите. Нещо, в което шампиони са дигиталните медии.

„Има какво да се реорганизира в рекламния пазар на радиа“, убедена е Десислава Олованова.

С нея разговаря Катя Василева.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.

Още по темата

Гергана Иванова

Гергана Иванова: Печелим клиентите си с успехите, които постигаме за тях

“Клиентите не се хващат, а се печелят всеки ден. Не вярвам в това, че ще грабнеш един клиент с красива презентация. Не, спечелването на клиент е в ежедневните битки, в ежедневните малки победи и постигане на резултати. Успехът на пазара - накрая това има..

публикувано на 10.02.21 в 15:37
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 04.03.25: СГС потвърди постоянния арест на задържаните при протеста на "Възраждане"

Коментатори във "Форум" тази седмица са икономистът и доктор по политология д-р Галя Манчева и оперативният директор на JA Bulgaria Ирина Илиева. Заедно с водещата Елена Пъневска, част от темите, които дискутираха днес, бяха: - Софийският градски съд..

публикувано на 04.03.25 в 19:14

На 22 и 23 март предстои третата акция "Чист Перник"

Подробности можете да чуете в звуковия файл.

публикувано на 04.03.25 в 18:04

Компас 2025 на Тук-Там: практическо бизнес предизвикателство за младите хора

За втора поредна година Компас събира млади хора и водещи компании в интерактивна бизнес игра. Компас 2025: практическо бизнес предизвикателство се организира от Тук-Там и ще се проведе на 13 март в Planet Schwarz Tech Theatre. Инициативата..

публикувано на 04.03.25 в 17:05

През 2024 г. заетостта в хотелите в София е достигнала нивата отпреди пандемията

През 2024 г. заетостта в столичните хотели достигна нивата отпреди пандемията, каза пред Радио София Мартина Божанска - генерален мениджър на един от големите хотели в столицата. "За София повишението през 2024 г., спрямо 2023 г., е около..

публикувано на 04.03.25 в 16:07

20 357 са наказателните постановления за шофиране с мобилен телефон

78% от водачите на МПС използват мобилни устройства по време на шофиране , а 14% от тях си признават, че са участвали в ПТП по време на използване на мобилен телефон. Това показва проучване на Института за пътна безопасност (ИПБ), проведено от..

публикувано на 04.03.25 в 16:05
Снимката е илюстративна

Липсата на персонал е най-голямото предизвикателство за българските хотелиери

Липсата на персонал е най-голямото предизвикателство, пред което са изправени българските хотелиери. Това каза пред Радио София Георги Дучев - изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели. Проблемът се..

публикувано на 04.03.25 в 15:14
Авторът Кирил Карталов

"Автентичен шедьовър" за един от трите големи поклонически маршрута

"Без всякакво съмнение може да се каже, че "Цветята на нациите" представлява един автентичен шедьовър." Това казва Бернар Ардура - почетен председател на Папския комитет за исторически науки за една книга, написана (макар и на италиански) от..

публикувано на 04.03.25 в 14:50