Днес голямото семейство на Мая Костадинова брои 300 малчугани – питомци на детска градина в столичния район Младост и техните семейства. А колко е цялото семейство на гостенката ни, можете да си представите като умножите броя на децата с десетилетията на професионалната ѝ кариера.
Като водеща сестра грижите за децата започват с техния прием, за да преминат през имунизационния статус на всяко дете, и продължат с несекващите ангажименти – много често и след изтичането на работното време. Като се премине през ненадейните ситуации и заболявания на едно или друго детенце и се влезе в хранителния режим, всекидневното меню, контролът върху продуктите… И се стигне до личните впечатления за семействата, където израстват питомците на детската градина.
И тук някъде започва горестта… Защото ние българите, докато се занимаваме с глупостите как норвежците щели да ни отнемат рожбите, докарахме детското здравеопазване и здравните грижи за децата до плачевно състояние. Което състояние не е от последните години или десетилетия, а според Моя Костадинова е със повече от седемдесет годишна давност…
И тук някъде горестта става дълбока… Защото социалното положение на специалистите по здравни грижи за децата ни, за идните поколения е толкова незавидно, че между 65 и 70 процента от сестрите, които се грижат за подрастващите в столицата София са на възраст над 70 години. И това Мая Костадинова го казва съвсем отговорно, тъй като е в Управителния съвет на Регионалната колегия на БАПЗГ в София. Отговорно и горестно… Защото трудовите възнаграждения на тези специалисти, в чиито ръце е здравето на децата ни са обидно близки до минималната работна заплата…
Ето къде и как назряват гроздовете на гнева, обхванали през последните години цялото съсловие на специалистите по здравни грижи.
И все пак личното мнение на Мая Костадинова е категорично – не са необходими ексцесии като окупация на парламентарни помещения.
Какво адмирира и какво не адмирира нашата гостенка – чуйте предаването!
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..