Въвеждане на нискоемисионни зони в града се обмисля като мярка за справяне с мръсния въздух в София. Тя ще бъде обсъдена и евентуално включена в новата „Програма за подобряване на качеството на атмосферния въздух на територията на Столичната община за периода 2021-2026 г.“.
Залага се да бъдат идентифицирани много ясно източниците на замърсяване и съответно действията за ограничаването им, както и да бъдат надградени вече съществуващите в сегашната програма мерки.
В нискоемисионните зони не могат да влизат превозни средства под определена категория или имат емисии под някакъв допустим праг. Може да бъдат зони, в които не се допуска транспорт - в дни, в които има превишени вредни емисии или могат да бъдат постоянни, поясни зам.-кметът по направлението „Зелена система, екология и земеползване” Йоана Христова.
За включените мерки в програмата за подобряването на качеството на атмосферния въздух за периода 2021-2026 г. ще бъдат изготвении прогнозни разходи и източници на финансиране на реализирането им. А по отношение на системата за ранно предизвестяване, Христова посочи, че вече се работи в посока на подобрявване на механизма и информиранее на гражданите.
Ще бъдат приведени в съответствие и всички автоматични станции за измерване на атмосферния въздух в столицата по отношение на допустимия брой на среднонощните превишения. А като успех на настоящата програма, зам.-кметът определи европейското изискване за чистота на въздуха за средногодишна норма.
Макар проекта за изготвянето на новата програма за подобряване на качеството на атмосферния въздух да има заложен срок за средата на следващата година, от екипа, ангажиран с новия документ, смята да е готов с предварителната версия още в края на тази година. Програмата ще бъде съгласувана с всички заинтересовани страни, като граждани, бизнес, НПО, институции и научни среди.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..