Мирела Петкова - старши учител по география и икономика в столичното 19-о СУ „Елин Пелин“, представи България на 15-ата конференция на европейско-азиатската ASEF ClassNet15 на тема „Образование за устойчиво развитие (ESD) и изкуствен интелект AI: ролята и готовността на учителите” в Токио, Япония. Организацията е създадена през 1998 г. с цел насърчаване на сътрудничество между учители и ученици в средни училища в Европа и Азия.
За участие в конференцията Мирела Петкова е избрана между 1700 кандидати от 51 държави.
Идеята на форума е да събере и покаже добри практики, да поощри бъдещото сътрудничество между Европа и Азия в сферата на технологиите, образованието и устойчивото развитие според 17-те глобални цели на ЮНЕСКО, наред с развитието на социални умения за общуване, презентиране и работа в екип.
Друг акцент в програмата на конференцията е преподаването на STEM (наука, технологии, инженерство и математика) и изкуствен интелект в образованието.
В резултат от участието във форума на Мирела Петкова 19-о СУ „Елин Пелин“ е избрано с още 19 училища в света да има мини лаборатория - климатична станция, изградена на покрива на сградата, където да се наблюдават и анализират климатичните промени в световен мащаб.
Изкуственият интелект не може да замени учителя в образованието. Ние освен да даваме знания, трябва да изграждаме и умения у учениците - обясни пред Радио София преподавателят. И допълни, че колегиалните контакти и взаимоотношения, общи междупредметни и институционални проекти са били сред важните задачи и ползи на форума.
Чуйте разговора на Катя Василева с Мирела Петкова и директора на 19-о СУ „Елин Пелин“ Клара Арабаджиева за добавената стойност, която дава на училището и образованието у нас участието на български представител в тази международна конференция.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..