Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Продуктовото позициониране залязва, за добрите инфлуенсъри има бъдеще

Продуктовото позициониране може да се разглежда като по-добра форма от класическата реклама, но дори при него се отчита преминаване на апогея и в момента по-скоро идва периодът на насищане и изчерпване, поради което все повече залязва като форма на комуникация, предпочитана от клиентите, обясни пред Радио София Пепи Димитрова - член на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността.

Пепи Димитрова Снимка: Мирослава ДерменджиеваТрябва да бъде отбелязано, че скритата реклама или не много видимото позициониране винаги са били по-ценният подход, защото потребителят е много чувствителен и когато види класическа форма на промоция обикновено свива вежди и си казва: "Нещо се опитват да ме излъжат". От друга страна свързването на продуктите и на марките с хора, които са спечелили доверие сред аудиторията е много по-ефективно и носи по-добри резултати. В крайна сметка, обаче, нещата опират и до качеството на продуктите, особено при бързооборотните стоки. Ако човек не хареса продукта при първия опит, обикновено той не е склонен да го избере повторно. Добри примери за продуктово позициониране има в успешните съвременни сериали.

Много интересен ракурс дава темата за инфлуенсърите. Напоследък и тук се заговори за "балон" и има анализи, които прогнозират, че този балон ще се спука, защото в много от профилите има и лъжа, и фалшиви последователи. Димитрова беше категорична, че и в областта на инфлуенсърите този, който си върши качествено работата, има креативна мисъл и интересен подход, може да излезе извън клишето, той постига успех. Най-доброто в работата с инфлуенсърите е точното измерване на резултатите, което също претърпява развитие напоследък. Тенденцията вече не е да се броят харесвания и коментари, а да се работи с кодове, индивидуални линкове за поръчки на продукти и има точни параметри за анализ на ефективността. Показателен пример е, че "Инстаграм" въвежда постепенно премахване на видимостта на лайковете.

Пепи Димитрова повдигна въпроса за ограниченията при споменаването на наименования на компании в медиите, които обаче не се прилагат при негативни събития. При действия на дадена компания в полза на обществото, обаче, тя не може да бъде споменавана. Специалистът посочи, че няма разумно обяснение за това противоречие и дискусиите по този казус продължават непрекъснато. Димитрова настоя за открит обществен разговор и постигане на една справедливо решение.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 17.02.25: На Радев партия не му трябва, "политиката на цигулката", мажоритарните избори имат минуси

Новата седмица ще протече с нови събеседници коментатори. До 21 февруари горещи новини и теми ще коментират социологът Елена Дариева и историкът Светослав Живков. Днес водещият на предаването Константин Лавсов насочи разговора така, че той обхвана следните теми: Социалното неравенство. Разделението сред обществото се видя и в бойкота на..

публикувано на 17.02.25 в 18:40

Реалистичен, оптимистичен и песимистичен анализ за демографското бъдеще на София

Какви са прогнозите за демографското развитие на столицата и какви са тенденциите за няколко десетилетия напред, според Актуализиран анализ на демографското развитие и прогноза , разработена в три варианта за населението на Столичната  община по градоустройствени единици (ГЕ) за 2030-2040-2050 г.? Анализът е реализиран от общинското..

публикувано на 17.02.25 в 17:50

Близо с 10% поскъпват някои куриерски услуги от 1 март

Близо с 10% поскъпват някои куриерски услуги от 1 март. Две от най-големите компании въвеждат и нови правила при таксуването на най-леките пратки. От 1 март се въвежда 10% увеличение на цените за доставка на вътрешни и международни палетизирани пратки, което се налага по транспортно-логистични причини. Това потвърждава за БНТ една от водещите куриерски..

публикувано на 17.02.25 в 17:05
Илиана Балабанова

Има сфери, в които разликата между заплатите на жени и мъже е до 40%

Средната брутна заплата на жените в България е с около 20% по-ниска от тази на мъжете , показва изследване, направено за периода 2008-2022 г. от института "Зангадор" и представено на конференцията "Заплащане и равнопоставеност в България", организирана от Българска платформа към Европейско женско лоби (ЕЖЛ). Разликите във възнагражденията..

публикувано на 17.02.25 в 16:35
Юлия Мишкова – старши специалист по

Адаптираха два наръчника за климатичните промени за нуждите на българското образование

Образователната платформа prepodavame.bg адаптира два международни наръчника, създадени по инициатива на Office for Climate education (Офис за климатично образование) - международна организация под егидата на ЮНЕСКО със седалище във Франция, чиито цели са  да подкрепя образованието, свързано с климата чрез създаване на образователни ресурси и..

публикувано на 17.02.25 в 14:55

Banff Centre Mountain Film Festival отново в България

Banff Centre Mountain Film Festival в България - един от най-големите и най-престижни планинарски кино фестивали в света пристига за традиционна си първа спирка в страната ни - София. След провеждането му в градчето Банф, Канада през ноември 2024, най-добрите и отличени филми тръгват на световна обиколка, като посещават над 40 държави по целия..

публикувано на 17.02.25 в 14:26

Летище София работи нормално при зимни условия

Летище София работи нормално при зимни условия.  Пистата за излитане и кацане, рульожките за маневриране и перонът са почистени. Извършват се процедури против обледеняване на самолетите, уточняват от летището.  Препоръката към пътниците е да идват два часа преди полета си на съответния терминал на летището. През следващото денонощие в по-голямата..

публикувано на 17.02.25 в 14:16