Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Продуктовото позициониране залязва, за добрите инфлуенсъри има бъдеще

Продуктовото позициониране може да се разглежда като по-добра форма от класическата реклама, но дори при него се отчита преминаване на апогея и в момента по-скоро идва периодът на насищане и изчерпване, поради което все повече залязва като форма на комуникация, предпочитана от клиентите, обясни пред Радио София Пепи Димитрова - член на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността.

Пепи Димитрова Снимка: Мирослава ДерменджиеваТрябва да бъде отбелязано, че скритата реклама или не много видимото позициониране винаги са били по-ценният подход, защото потребителят е много чувствителен и когато види класическа форма на промоция обикновено свива вежди и си казва: "Нещо се опитват да ме излъжат". От друга страна свързването на продуктите и на марките с хора, които са спечелили доверие сред аудиторията е много по-ефективно и носи по-добри резултати. В крайна сметка, обаче, нещата опират и до качеството на продуктите, особено при бързооборотните стоки. Ако човек не хареса продукта при първия опит, обикновено той не е склонен да го избере повторно. Добри примери за продуктово позициониране има в успешните съвременни сериали.

Много интересен ракурс дава темата за инфлуенсърите. Напоследък и тук се заговори за "балон" и има анализи, които прогнозират, че този балон ще се спука, защото в много от профилите има и лъжа, и фалшиви последователи. Димитрова беше категорична, че и в областта на инфлуенсърите този, който си върши качествено работата, има креативна мисъл и интересен подход, може да излезе извън клишето, той постига успех. Най-доброто в работата с инфлуенсърите е точното измерване на резултатите, което също претърпява развитие напоследък. Тенденцията вече не е да се броят харесвания и коментари, а да се работи с кодове, индивидуални линкове за поръчки на продукти и има точни параметри за анализ на ефективността. Показателен пример е, че "Инстаграм" въвежда постепенно премахване на видимостта на лайковете.

Пепи Димитрова повдигна въпроса за ограниченията при споменаването на наименования на компании в медиите, които обаче не се прилагат при негативни събития. При действия на дадена компания в полза на обществото, обаче, тя не може да бъде споменавана. Специалистът посочи, че няма разумно обяснение за това противоречие и дискусиите по този казус продължават непрекъснато. Димитрова настоя за открит обществен разговор и постигане на една справедливо решение.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
хижа Камен дел

Историята оживява - хижа Камен дел

В " Историята оживява" говорим за хижа Камен дел и слушаме членове на Туристическо дружество "Камен дел", включително и как пеят: Петър Панков, член на ТД Камен дел: "За 18-и път правим и маратона до Черни връх. Още преди 1934 млади боянци са решили да направят туристическо дружество, те са и членове на читалището. Още при основаването решават, че..

публикувано на 22.03.25 в 16:00
Малките пет кьошета

Софийски разкази - Малките пет кьошета

Малките пет кьошета: Видни политици и хора на изкуството са сред първите му знатни жители. От Стефан Стамболов и д-р Кръстев до Екатерина Каравелова и Димчо Дебелянов. Къде е бил "тихият двор с белоцветните вишни"? Каква трагедия се разиграва там и още други подробности за съдбата на мястото, последователно пивница, впоследствие - разрушена - в..

публикувано на 22.03.25 в 15:00
Стефан Данаилов като млад

Адресите на любовта - Стефан Данаилов и жените в неговия живот

Радиоразказ в четири действия за любимите жени на Ламбо В Адресите на любовта проследяваме малка част от сложния, но изпълнен с уважение към жените емоционален живот на незабравимия Стефан Данаилов, който беше не само популярен актьор, но и хубав, земен човек. В унисон с любимия му театър, разказът е в четири действия с музика..

публикувано на 22.03.25 в 14:00

Хората да дишат театър

Театър-студио 4xC, в партньорство с "Алма Алтер", с подкрепата на Европейския Корпус за Солидарност и Софийския университет, ви кани на едно предизвикателство за духа, тялото и въображението – 24-часовия Нон-Стоп Театрален Маратон. Валерия Димитрова с подробностите: "Това е 22-о издание. 30 актьори и 70 души публика, вкл. представление, което..

публикувано на 22.03.25 в 11:45
С Веселина Шуманова

Птиците не само се гледат, а се наблюдават

Bulgaria Bird walks организират сутрешна и обедна разходки за наблюдение птици в Парка на Летище София. Поканата е от Веселина Шуманова, гид на разходката: "Това е първата инициатива за ежемесечно наблюдение в пет града в България. Паркът до Летището е идеално място за наблюдение на прелетни птици. София е една от европейските столици с огромно птиче..

публикувано на 22.03.25 в 11:42

С внимание към градските реки

Доц. д-р Калина Радева , ръководител Катедра „Климатология, хидрология и геоморфология“ в СУ за Световния ден на водата: "Трябва желание за почистване. Ние сме на поляните зад Горубляне, на около 300 м. от Околовръстното. Вече трета година се грижим за този участък и го зарибяваме с балканска пъстърва. Днес сме от 10 до 13, когато ще дойде..

публикувано на 22.03.25 в 11:00
Снимката е илюстративна

"Форум", 21.03.25: Може ли инвеститорът да прави каквото си поиска, ако има документи?!

В края на настоящата седмица гражданският активист Веселин Кръстев и урбанистът Калоян Карамитов коментираха във "Форум" следните теми: Наредби, сгради, квартали, документи и интереси на инвеститорите. "Не се мисли за хората, за бъдещето и как ще се живее." Има ли власт и право кметът на откаже проект при изрядни документи или при такива..

публикувано на 21.03.25 в 18:40