Решихме, че искаме да дадем своя позитивен принос за образованието в България, като покажем, че то може да бъде извадено от формалната рамка, която понякога за гимназистите е по-натоварваща, тежка и те имат нужда от нещо различно. Неформалното образование за нас е инструмент, който може да вдъхновява младите хора и те да променят нашия град към по-добро.
Миналата година Димитър организира инициатива, в която участват осем гимназисти от различни столични училища. Учениците са от 10-и и 11-и клас и не се познават преди участието в проекта да ги обедини. Заедно преминават през обучение и се превръщат в екип. Той разказва на децата, а и не само на тях за от древната, следосвобожденската и най-новата история на София и България. Припомня миналото ни, гради бъдещето. Освен обучител е и гид, който ежедневно споделя историята, магията и любовта на София с гостите на града. Част е от Free Sofia Tour.
Димитър е от хората, които харесват града, в който живеят. Не го харесва пасивно, а работи върху това, освен той самият да се чувства добре, и останалите около него също да са доволни от заобикалящата ги среда. Именно за това инвестира голям процент от времето в децата.
Отношението на децата към заобикалящия ни свят зависи от възприятието на възрастните. Ентусиазмът, с който живее и действа Димитър, ги вдъхновява да бъдат активни, с ясна гражданско позиция и ясно изразени цели. Въодушевлението на децата го амбицира да се труди още по-старателно и да продължава да лекува болната ни образователна система. Смисълът е в това да зареждаш още и още млади хора, за да може един ден да живееш спокойно, сигурно защото ще има кой да се погрижи за теб. Така разсъждава Димитър - един млад човек с отношение и вяра в настоящето...
Днес гостуваме на един модерен център за изкуство, театър, музика, изложби и бизнес - Сити Марк Арт център . Първият ни гост е режисьорът Благой Бойчев – говорим за спектакъла "Любовта в насрещното": "В тази зала никога не се е представял оперен спектакъл (проф.д-р Иванка Нинова). Това бе дипломен спектакъл на моите студенти. Изиграхме три в тази..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Началото е за Светлана Мухова - изследовател, автор на книги и научни публикации,..
Истинското име на събореното преди половин век Писателско кафене е сладкарница "Цар Освободител". Тези, които я помним намаляваме като бройка и си струва да се запознаете с нея: Чия е първоначално сградата ѝ, кой я купува и в какво превръща помещението, преди да стане сладкарница в 1908 с подробности в спомените на художника Иван Тенев и други нейни..
Американското разузнаване праща частни самолети за любовниците на агента си: Осъденият на смърт за шпионаж в полза на САЩ български дипломат Иван Асен Георгиев, докато работи в българското посолство в Париж върти три любовници, а освен това има съпруга. Американското ЦРУ толкова цени агента си, че осигурява фиктивна стипендия за уж..
За Милен Кукошаров времената са интересни. И плодотворни. Един от най-широкоспектърните пианисти на българската сцена, той се налага все повече като запомнящо се присъствие и в джаза (където участва в многобройни съвместни проекти с Вили Стоянов – и като пианист, и като аранжор, и като композитор, и с Марина Господинова и Златните години на джаза,..
Ново гражданско пространство „ Магнит “ за безплатни събития отваря врати на 20.11. на ул. Г. С. Раковски 76. Представя ни го един от основателите, Божана Славкова: "Проектът почна в 2019. Бе само пространство за климатични активисти. Сега е отворено за младежи, култура. Имаме няколко различни помещения. Искаме да сме шарени, разнообразни. Искаме..
С наближаването на официалната дата на "Черния петък" (29.11.), търговци започват да анонсират различни кампании за отстъпки, някои от които обаче не са коректни спрямо клиентите – описание и експертен анализ на некоректните практики с Габриела Руменова от платформата „ Ние потребителите “: "Използват се много маркетинг подходи, но се стига до..