Потърсиха ни нашата слушателка Весела Илиева от ул. "593-та", която живее в блок ново строителство. Със закупуването на апартаментите си, част новодомците са закупили и гаражи, но не всички са успели. С построяването на още няколко нови блока, положението с паркирането става проблемно. Така след 18:00 часа, когато всички се прибират от работа, ситуацията става крайно сложна, защото няма нито едно свободно място.
Тези, които не са се добрали до паркомясто или в семейството имат повече от един автомобил, паркират в близката уличка или на тротоара.
Тротоарът се води зелена площ, а в последните седмици в квартала обикаля "паяк", който вдига паркиралите по него автомобили. Живеещите по ул. "593-та", които ни сигнализираха за проблема, са наясно, че са в нарушение, но обясняват, че нямат алтернатива. За да опазят автомобилите от "паяка" пък, хората са измислили система за сигнализиране чрез социалните мрежи.
Свързахме се с кмета на район "Слатина" Наталия Стоянова. Тя обясни, че се търсят терени, на които могат да бъдат обособени паркинги. За етажни паркинги в района няма подходящ терен, но се търсят по-малки такива. За всеки терен се прави проучване относно отреждането на имота, близостта до сградите и влиянието върху околната среда, за да се установи дали е подходящ за тази цел.
В близост до ул. "593-та" няма подходящо място за строителство на паркинг. Стоянова обясни, че когато метрото бъде пуснато до квартала, е вероятно да бъдат обособени буферни паркинги, които могат да се използват срещу заплащане.
Продължава седмицата, в която анализатори във "Форум" правят равносметка на 2024-та и споделят очакванията си за 2025 година. Арман Бабикян, пиар експерт и Георги Проданов, политолог днес коментираха какво се случва в момента и какви биха били последствията при възможните изходи от продължаващите преговори за редовно..
Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той. Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния..
Ако трябва да търсим в американската съвременна политика два персонажа, които са диаметрално противоположни - това са Джими Картър и Доналд Тръмп, който след около седмица ще влезе в Овалния кабинет. Това заяви журналистът Енчо Господинов в ефира на Радио София. Той разказа, че е бил 27-годишен репортер, когато Джими Картър полага клетва като 39-ия..
Началото на годината традиционно е време за анализи и прогнози. Обръщаме поглед към пазара на труда. Какъв беше той през 2024-та и какви са прогнозите за 2025-а? Обявите за работа, заетостта, цената на труда - търсенето и предлагането в различните сектори, как технологиите оформят и влияят на начина, по който работят и се развиват компаниите...
Стремежът към поевтиняване е общ знаменател за много хранителни стоки и продукти , които през последните месеци и години видимо са влошили качеството си. Това обикновено става там, където технологиите позволяват използването на евтини заместители . Това коментира пред БНР-Радио София Богомил Николов от Асоциацията на активните..
Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието. Противници на "орязването" на нощните..
“Лицата на нощна София“ - така е озаглавена предстоящата изложба, за която разказа в предаването “Радиокафе“ музикалният журналист и фотограф Иваничка Кючукова. “Лицата на София и на музиката са важно нещо за мен, но те са важни и за самия град“, отбелязва тя и допълва, че в нейното ежедневие често среща различните лица на София - публиката и..