Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Виена иска да финансира български компании от творческата индустрия

Снимка: Архив

Втори ден експерти от общините Виена и София дискутират в българската столица възможностите за споделената икономика, насърчаването и общинското финансиране на стартиращи, малки и средни предприятия, на дигиталното развитие стимулиране изграждането на интелигентни градове. Днес конференцията, наречена "Диалог за бъдещето", е на тема "Творчески индустрии".

Събитието, което се провежда в софийската галерия "Квадрат 500", е насочено към столичните компании в сферата на креативните индустрии - архитектура, дизайн, търговия с арт изделия, мода, мултимедия, издателство, видео игри, музикален бизнес и кинопроизводство. Български компании споделят опита си на австрийския пазар. Ще се дискутира и нарастващата роля на креативните индустрии в икономиките на София и Виена.

Част от срещата е и представянето на програмата „Виена Колинг Криейтивс“. Тя насърчава фирми, работещи в областта на творческите индустрии както австрийски, така и чужди. Български компании също могат да кандидатстват по нея, а срокът за това е 30 юни. Целта е чуждестранните фирми да се установят във Виена, като при кандидатстването не е задължително те да са регистрирани там. Могат да си открият свой офис, след като спечелят финансиране, обяснява Габриеле Тацблергер от Виенската бизнес агенция.

"За предприятия от творческите индустрии финансираме проекти на стойност до 150 000 евро, като най-много пари може да получи един кандидат, ако реализира проекта, съвместно с предприятие от Виена. Тогава финансираме до 60% от стойността на проекта. Целта на тази инициатива е виенската творческа индустрия да се свърже по-тясно с международната, т.е. да привлечем повече чуждестранни компании".

Във втория ден от конференцията Столичната агенция за инвестиции ще направи презентация на тема “Визия за креативна София”. Ще бъдат разказани и някои успешни истории от български компании, които правят бизнес в австрийската столица, ще се говори и за развитие на гейминг индустрията във Виена. А накрая ще бъдат очертани и възможностите за задълбочаване на сътрудничеството между двете общини - Виена и София.

"Виенската бизнес агенция е стара организация, съществува повече от 35 години. Всъщност, ние сме един фонд на Община Виена, който изпълнява три задачи. Като най-големия собственик на терени за стопанска цел във Виена, нашата задача е да се погрижим това да продължи и в бъдеще. Опитваме се да работим в онези градски зони, които се развиват в момента. Така например, в най-бързо развиващата се в момента градска зона, наречена "Езерен град", изградихме технологичния център "Енергия плюс".

Втората ни задача е да предоставяме финансова помощ на бизнеса по различни програми - от комуналните услуги до проекти в областта на науката. Третата задача, която изпълняваме, е да предоставяме услуги - за развиващи се предприятия, за международни компании с интерес от инвестиции във Виена, както и услуги за чужди граждани, живеещи и работещи на наша територия. Също така се опитваме да свържем различните индустрии, например - творческата и технологичната, в клъстери. По отношение на услугите за чужденци, които предлагаме, трябва да кажа, че имаме Център за работа с чужди граждани.

Направихме го, защото стана ясно, че фирмите, които се установяват във Виена, много често взимат и свои служители от страната на произход. И тук е ролята на центъра. Приемаме ги, помагаме им при адаптацията, например - да настанят децата си в училище, да ги информира за това какво многоезично обучение се предлага в училищата, помагаме при проблем с жилището, а също - да се справят с осигуровките и застраховките си. Много често работещите, които на са от ЕС, имат проблеми с разрешителните за работа. Изобщо работата на този център е да помогне на чужденците да се почувстват добре дошли и като у дома си във Виена".  

Последвайте Радио София в Instagram. Харесайте и страницата ни във Facebook.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Какви рискове крие приемането на Закона за несъстоятелност на физически лица?

Министерството на правосъдието публикува за трети път за обществено обсъждане проект на Закон за несъстоятелност на физически лица. Приемането на закона се забави не само заради политическата криза в страната, но и поради сериозните възражения на правната общност към някои елементи на предлаганата концепция. Проектът беше приет на първо..

публикувано на 18.11.24 в 15:17
Представители на ГЕРБ-СДС в Столичния общински съвет направиха изявление за медиите на столичните улици „Пиротска“ и „Опълченска“, където се извършва мащабен ремонт.

Групата на ГЕРБ-СДС в СОС внася доклад за промяна на реконструкцията на ул. "Опълченска"

Групата на ГЕРБ-СДС в Столичния общински съвет (СОС) внася доклад за промяна на реконструкцията на ул. "Опълченска". Докладът е подадена ръка към кмета Васил Терзиев, живущите в района, както и към всички общински съветници. На пореден протест днес излязоха жители на улицата Преразглеждане на проекта за ремонта на столичната улица "Опълченска"..

публикувано на 18.11.24 в 13:16

Велиян Велчев - Малкия, представя професията на фризьор и бръснар

Велиян Велчев - Малкия, е превърнал своята страст в професия. Той се занимава с фризьорство и бръснарство. "Майка ми ме прецака на 11 години и от тогава реших, че никой повече няма да ме подстриже и се подстригвам до сега", разказва как е започнал да фризира Велиян. В дългогодишната си кариера той е срещал клиенти, които са очаквали невъзможни..

публикувано на 18.11.24 в 13:07

“Колко те харесвам” - поетично-ироничен поглед на шестима художници към заобикалящата ги среда

“Колко те харесвам” е поетично-ироничен поглед на шестима съвременни художници към заобикалящата ги среда. Те показват как се самовъзприемат, как другите ги възприемат, в какво време живеят. Изложбата е част от дългогодишния проект „Автобиография“ на куратора Надежда Джакова. “По проекта работя от близо 10 години. Той е на тема “Автобиография...

публикувано на 18.11.24 в 12:36

Онлайн търговията се разраства, а с нея и жалбите в КЗП

„Сензационни намаления“, „Оферти в последния момент“ и „Най-изгодните цени“ – това са задължителни рекламни трикове, характерни за черния петък. А стоките и услугите, за които се отнасят, са почти за всичко. Интернет, и особено социалните мрежи, са мощен инструмент за предлагането и продажбата на стоки, намалени за черния петък. "Развива се онлайн..

публикувано на 18.11.24 в 09:52