Сигнал за лошата или направо липсваща инфраструктура подаде слушателката ни Доротея Божич, която е жител на „Люлин“.
По думите ѝ през последните 8 години преходът от метростанция "Сливница" към училището преминава през неприятна кал, въпреки че теренът може да се води като зелена площ.
Родители и ученици всеки ден минават през тясна пътечка бетон, „изядена“ от времето, лъкатушейки между локви и паркирали коли. Неприятната кал настъпва към първите близки блокове от микрорайона.
Цялостната инфраструктура около метростанция "Сливница" и близкото училище може да бъде изградена едва след като бъде приет Подробния устройствен план на Първи микрорайон на "Люлин". Пречка са частните терени, в които районният кмет не може да инвестира общински средства, казва кметът Милко Младенов.
Терените, на които излиза построеният, но неработещ подземен паркинг под МС "Сливница" също са частна собственост. Това е и причината паркингът да е почти завършен от години, но да не функционира. Младенов добави, че съвсем скоро предстоят няколко публични обществени обсъждания на подробния устройствен план на "Люлин" 1. Най-късно в началото на месец март трябва да бъде оповестено на жителите на "Люлин" предстоящото първо обществено обсъждане, след което ще се състои и второ.
След приемането на ПУП от Столичния общински съвет, може да се пристъпи към отчуждаването на терените, и ремонт на цялата инфраструктура около Метростанция "Сливница".
В приложения звуков файл чуйте повече по темата.
Продължава седмицата, в която анализатори във "Форум" правят равносметка на 2024-та и споделят очакванията си за 2025 година. Арман Бабикян, пиар експерт и Георги Проданов, политолог днес коментираха какво се случва в момента и какви биха били последствията при възможните изходи от продължаващите преговори за редовно..
Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той. Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния..
Ако трябва да търсим в американската съвременна политика два персонажа, които са диаметрално противоположни - това са Джими Картър и Доналд Тръмп, който след около седмица ще влезе в Овалния кабинет. Това заяви журналистът Енчо Господинов в ефира на Радио София. Той разказа, че е бил 27-годишен репортер, когато Джими Картър полага клетва като 39-ия..
Началото на годината традиционно е време за анализи и прогнози. Обръщаме поглед към пазара на труда. Какъв беше той през 2024-та и какви са прогнозите за 2025-а? Обявите за работа, заетостта, цената на труда - търсенето и предлагането в различните сектори, как технологиите оформят и влияят на начина, по който работят и се развиват компаниите...
Стремежът към поевтиняване е общ знаменател за много хранителни стоки и продукти , които през последните месеци и години видимо са влошили качеството си. Това обикновено става там, където технологиите позволяват използването на евтини заместители . Това коментира пред БНР-Радио София Богомил Николов от Асоциацията на активните..
Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието. Противници на "орязването" на нощните..
“Лицата на нощна София“ - така е озаглавена предстоящата изложба, за която разказа в предаването “Радиокафе“ музикалният журналист и фотограф Иваничка Кючукова. “Лицата на София и на музиката са важно нещо за мен, но те са важни и за самия град“, отбелязва тя и допълва, че в нейното ежедневие често среща различните лица на София - публиката и..