Александър Илиев е известен мим, театрален и филмов режисьор, доктор на изкуствознанието, преподавател (професор), екстремен спортист, майстор по бойни изкуства, йога, автор на над 20 книги – научни трудове и художествена литература, антрополог, пътешественик, полиглот. Три пъти е вписван в книгата на Гинес за рекорди – високопланински маратон Еверест-Непал (1993), в България повече от денонощие играе пантомима (1994), организира и участва концерт-спектакъл на 5350 надморска височина с участието на други артисти и музиканти, сред които Теодосий Спасов, Дони, Коцето Калки, група „Ом“ и др.
Казва, че пантомимата е в основата на актьорската изкуство и че тя е празникът на човечеството. „Запалил“ се е в казармата, където прави и пръв опит в това изкуство.
Но дарбата е като рудата, никой няма да си сложи руда за пръстен, нужен е дълъг процес, за да стане 24 карата.
До неговите карати стига с труд и учене – единствения известен начин…
Обяснява, че най-трудно с пантомима се пресъздават абстрактните понятия. Мислите, историите, дори виц могат да се изиграят.
Всъщност историята на човечеството е поредица от много истории.
Роден е в София през 1956 г. Семейството му го е научило на труд и честност. Артистизмът може би е наследен по бащина линия. Дядо му е композитор, поет и писател, преводач, баща му е работил в киното. На 4 години вече е смятал и можел да пише. На училище е приет на 6. В ученическите години е имал прякори (Големанов, Менделеев) заради прояви като артист и поредицата шестици по химия. После учи няколко години в Техническия университет (ВМЕИ), където участва в кръжок по пантомима, прави формация с известния Димитър Туджаров – Шкумбата. В НАТФИЗ (тогава – ВИТИЗ) го приемат от раз, след това завършва антропология в университета на Театъра на нациите (Испания) при великия Жан Луи Баро, а след това и учи и пътешества на Изток…
Когато видиш с очите си левитация, телепортация на предмети, когато види доказателства за прераждане, или оглупяваш, или отиваш да видиш какъв е принципът. И досега има поне 30 въпроса, на които не мога да отговоря…
След като е посетил десетки страни по света, той е убеден – щастие има навсякъде. Неговият учител Далай Лама съветва: Всеки ден прави нещо, което да те ощастливи. Будизмът го е научил, че има два свята – на болката и на щастието. Защо трябва да ни боли, когато можем да сме щастливи?
Срещал се е с Чарли Чаплин (и разказва как). Той е извън времето. Защото е обикновен, изразителен и разказва за скърбите и щастието на хората по света.
Пътуващият човек разширява съзнанието и светогледа си, убеден е Александър Илиев. Когато човек посещава нови места, открива и изследва непочнати територии, той не е просто обитател, а активен строител на живота, който му предстои.
Има специална система, по която е научил 21 езика (чуйте как точно).
Твърди, че за екстремния спортист първото най-важно нещо е психиката.
Общуването, енергията на другите хора са ключови и за твоето зареждане. Важен е и графикът. Буда е казал: Който не планира, планира провал…
Човек трябва да се среща с хора, които да го развиват. Да избягва енергийните вампири...
Нека не забравяме, че и Чаплин, и Леонардо да Винчи са имали 24 часа, както и ние. От нас зависи да разгърнем потенциала си.
Българите трябва да се облегнем на корените си – народното творчество, неравноделните тактове, обреди и обичаи. Да запазим приспособимостта си, предприемчивостта си, да развиваме таланта.
Обяснява как трябва да се стимулира учещият, да се поощрява всяка направена крачка, а не да ми казваме колко е некадърен.
Дай на човека крила и той ще полети…
В момента Александър Илиев планира да издаде христоматия на зрелищния театър в 8 тома. Да извади бележките си от книгите които е прочел и да подреди кой как през вековете и виждал и оценявал театъра.
Най-вкусна е водата от извора…
Чуйте целия разговор на Георги Нейков с Александър Илиев.
На 8 май се отбелязват 10 години от социалната чайна с пътуващите в момента чайници с Мая Донева: "Днес съм в една кола пълна с чайници от Брюксел. 64 чайници от различни части на света, комбинираме ги с децата, получили първа работа в Социалната чайна. В момента съм на една отбивка пред Кьолн. На 8 май сме в София, на 9 - във Велико Търново, на 10 -..
Евгени Серафимов, създател на школата "Новите майстори" за две събития там: Кюстендил е град на художниците. Но за пръв път ще бъдат представени като иконописци. Факт е, че от около 50 действащи, има доста автори, които се занимават с иконопис. Успях да издиря осем имена и за пръв път ще бъдат представени като иконописци в двора на черквата...
Родният дом на най-нежния лирик в българската литература - Димчо Дебелянов е любимо място за работа и вдъхновение на всеотдайния и решителен копривщенец, за когото ще разкажем днес. Той се казва Петко Теофилов - първият директор на Дирекция “Музеи” в град Копривщица: Разговор с доц.д-р Марина Теофилова - изкуствовед, преподавател в катедра..
Ул. “Московска” е една от визитките на столицата ни. Преди се е казвала "Орханийска". Началото ѝ е при ул. "Малко Търново", където сега е ДА "Архиви". Преди там е била старата часовникова кула, съборена според легендата, по настояване на часовникарските ателиета. Друга легенда свързва къщата на номер 15 с любовница на Фердинанд, но всъщност къщата е била..
Сава Хашъмов се жени за вдовицата на своя учител Да, наистина имам три брака и доста любовни авантюри, но аз съм зодия Риби - когато се влюбя, се женя - казва в интервю приживе, доайенът на Народния театър Сава Хашъмов. Той играе в академичната трупа 43 сезона, пресъздавайки повече от 100 роли. Елегантен, висок, с аристократично излъчване,..
Мидалидаре рок с Алекси Калев - покана отсега: "Почнахме в 2017, това ще е четвъртото издание. Все още магнитът са артистите, но се стараем хората да идват за фестивалното изживяване. Пуснахме 1000 билета "на зелено", без имена и ги продадохме за 10 минути. Това, което правим е като европейски фестивал. Миналата година имахме 20000 души за..
Мария Веселинова, режисьор на "Ах тези родители" за спектакъла и за отношенията родители-деца: Идеята дойде от сина ми, който много хареса едноименната книжка, писахме на автора, той даде съгласие. Реално ни трябваше добър автор, който да превърне идеята в пиеса. Получи се много добре. Работата не е лесна. Темата е важна за родителите - в спектакъла..