Потърсихме главния архитект на София с подробности за самата наредба. Разговаряхме и с Ангел Станчев - председател на Българската асоциация за външна реклама, от където пък приветстват новата наредба.
Свързахме се и с Байко Байков, за да разберем защо Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти е категорично против наредбата да бъде приета.
Арх. Здравко Здравков обясни, че наредбата предизвиква сериозен дебат, но крайната цел е да бъде намалена визуалната комуникация, която включва много рекламни елементи в града. "Работи се в няколко посоки, едната от които включва увеличаване на разстоянието между отделните рекламни елементи. На отделни градски булеварди разстоянието ще се увеличи от 50 на 100 метра, на главните почти тройно. Целта е намаляване на визуалния шум и регламентиране на новопоявилите се LED дисплеи в града, които заменят стационарните билборди", каза арх. Здравков.
Новата наредба предвижда изцяло забрана на рекламата в първа зона. Зона 1 е ограничена в територията бул. "Цар Освободител", ул. "19 февруари", ул. "Московска", ул. "Малко Търново", бул. "Княз Дондуков", площадни пространства, включително тяхната рамка. Това са площадите "Независимост", "Атанас Буров", "Народно събрание", "Александър Батенберг" и пл. "Паметник Васил Левски", както и бул. "Цар Освободител" в участъка от пл. "Народно събрание" до бул. "Васил Левски".
От Българската асоциация за външна реклама са категорични, че наредбата трябва да бъде приета.
"Ние се отнасяме положително към всичко, което се прави в момента, защото трябва да има някакъв ред в града. Имаме дребни забележки, но сме категорични, че тази наредба трябва да се приеме в този ѝ вид. Има доста добри неща, които ще изиграят добра регулация за пазара за външна реклама. Наложително е да се приеме и мисля, че е добре за града. Не мисля, че бизнесът ще бъде ощетен от новата наредба", каза пред Радио София Ангел Станчев - председател на Асоциацията.
Търговците и рекламодателите обаче изразяват доста негативни позиции относно наредбата.
"Нашата асоциация излезе с писмено становище веднага, след като се запознахме с предложението и ние сме против подобна регулация. Това ще ощети нашите клиенти и туроператори като цяло, защото търговските обекти изпълняват търговска функция и витрините като елементи от тази търговска дейност са натоварени с това, да идентифицират самия търговец и продуктите, които той предлага", каза председателят на управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции Байко Байков.
Сред изразилите негативни становища са и Сдружението за модерна търговия, в което членуват големите търговски вериги, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки и Асоциацията на застрахователните брокери. Освен това, живеещите в идеалния център столичани също изпитват недоволство, защото няма да могат да отдават фасадите, покривите или калканите на сградите за рекламни цели.
Главният архитект обаче е категоричен, че няма да бъдат допускани сериозни промени в текстовете и ще се търси баланс. Той обаче е категоричен, че София повече не може да прилича на битпазар.
Ако и вие имате конкретен случай, свързан с институциите в София и не знаете към кого да се обърнете, потърсете ни във фейсбук страницата на Радио София, на имейл glas@bnr.bg или на телефон 02/ 9336 200. Не забраявйте да оставите вашето име и телефон за контакт. Ние ще се свържем с вас.
Спомени за празнична София от края на 19 и началото на 20 век - за вечерята върху слама, която се е разстилала върху пода на стаята. Какви са били обичаите и храните около трапезата и какво е туртето - в звуковия файл:
В предишното издание на Адресите на любовта , Милена Димитрова - автор на книгата “Десет велики българолюбци”, разкри как под натиска на Великите сили, годежът между внучката на кралица Виктория и княз Александър фон Батенберг, първият български владетел след турското робство, бива разтрогнат. Двамата млади благородници са влюбени, но руският..
Арон Рот и Бояна Джикова отварят галерия за съвременно изкуство „ Пунта “ на Женския пазар: "Ако следваме логиката, че изкуството е рефлексия на процесите, Женският пазар е място, което има нужда от изкуство. Сега имаме повече случайни посетители, чиито погледи са приковани от витрината, това е предизвикателство. Важно е дейността да не ни е..
Пекарна „Рецептите на баба“ - Даниела и синовете ѝ Томислав и Денислав се занимават с приготвяне на хляб и закуски от години. Те са една от обичаните пекарни в Лозенец и защото приготвят погачи и питки по поръчка за различни поводи. По празниците тяхното работно време е почти без никаква почивка, но удовлетворението и мисълта, че са допринесли с..
Късометражният анимационен филм „ Митология на моя аквариум “ на Светлана Генчева е една история за светлината, тъмнината, приемането и личната трансформация: "Добавената виртуална реалност работи в синхрон с маслената живопис, която представям. Гледана през таблет или телефон оживява. „Митология на моя аквариум“ е една философска приказка. Получи се..
Мадлен Янева ви кани предновогодишно в Националния политехнически музей: "Гостите ще могат да видят най-новата ни изложба с прочутите ни калкултори ЕЛКА - първият му модел от 1965, както и "мореплавателят" ЕЛКА 130 - с нея сем.Папазови успяват плаването си с "Джу-5". Изложбата ни на втория етаж, открита за Празника на София, по желание на публиката..
Интервю с BG gpt съвети за Нова година: къде да посрещнем, как да се облечем, какво да пожелаем на близките. Не обръщайте внимание на англо-американския му акцент с леко шопски диалект и неправилни ударения: Как виртуалният асистент посреща новата година - в звуковия файл.