Сградата разполага с голям салон със сцена и 200 места. Именно там посетителите се наслаждават на концертите на школите и съставите от читалището. В библиотеката можете да намерите около 20 хил. тома литература - художествена, справочна, учебна, научна. За удобство на читателите са инсталирани компютър, скенер, лазерен принтер, има и безплатна връзка с интернет.
Освен големия салон, читалището разполага и с малък салон за репетициите на танцовите школи. В сградата има и три по-малки зали за осъществяване на другите видове дейности като изучаване на чужди езици, китара и пиано. Всички художествени ръководители и преподаватели са висококвалифицирани и всеотдайни в своята работа. От 1928 година до днес читалище „Възраждане 1928“ поддържа културата и българския дух в района и помага на младите таланти да развиват своя потенциал.
Читалището е издател на книгата "История на Подуене - от древността до наши дни“, която може да закупите, ако се интересувате от историята на квартала, в който живеете.
Александър Ангелов, секретар на читалището коментира, че освен талантливи деца в читалището често идват и техните родители, защото те са най-важната част от изграждането на едно дете като личност. Те са и хората, които дават начален тласък в развитието на едно дете в света на музиката и изкуството. Въпреки наличието на множество частни школи, българските родители се обръщат на първо място към читалището. Според Александър Ангелов читалище „Възраждане 1928“ е духовният център на района и въпреки навлизането на новите технологии и интернет в нашия живот, децата имат нужда от учител и съветник, към когото могат да се обърнат.
Тук децата създават колектив. Намират приятели със сходни интереси. Това ги сплотява и им помага да израснат като личности, допълва той.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..