Българските депутати в Европейския парламент излязоха с обща декларация срещу включването на международния транспорт в обхвата на командированите работници.
Според нас това включване не е обосновано и ще има силно негативно влияние върху транспортния сектор в Централна и Източна Европа, както и върху цялата европейска икономика, се казва в писмото.
Прилагането на такъв тип законодателство диспропорционално ще натовари както транспортните оператори, така и страните - членки. Голяма част от малките и средните предприятия ще бъдат изтласкани и пазарът ще бъде резервиран само за крупни превозвачи. Задължението за ползване на редовната седмична почивка извън превозното средство ще принуждава шофьорите да оставят товара си, за който са лично отговорни и ще им коства допълнителни разходи за застраховки, както и превоз от и до хотел. Изискването за завръщане у дома на водача на всеки три седмици също поставя сериозно предизвикателство. Фирмите ще трябва да търсят допълнителен транспорт за служителите си, за да се върнат у дома.