В "Арте Вива" сега ще ви пренесем в част от атмосферата на едно радио събитие, което стартира в Деня на Европа 9 май и ще продължи до края на август. Става дума за аудио-изложбата "Звук като картина", експонирана в Регионалния исторически музей на столицата от екипа на Радио София.
От стар радиоапарат и свръхмодерен таблет, вграден в него, оживяват гласовете на Елисавета Багряна, Васил Гендов, Александър Теодоров-Балан, Панчо Владигеров, Петър Райчев, Дико Илиев и много други интелектуалци и общественици от началото на ХХ век.
Проектът "Звук като картина" е финансиран по Програма "Култура" на Столичната община. В първия прикачен звуков файл може да чуете част от съдържанието в арт инсталацията.
На откриването на експозицията специален гост беше внучката на Елисавета Багряна. Тя носи името на баба си, а фамилията ѝ е Шапкарева. Пред Красимир Мартинов тя сподели какво е почувствала след прозвучаването на Елисавета Багряна от нашата арт инсталация.
Групата на ГЕРБ-СДС в Столичния общински съвет (СОС) внася доклад за промяна на реконструкцията на ул. "Опълченска". Докладът е подадена ръка към кмета Васил Терзиев, живущите в района, както и към всички общински съветници. На пореден протест днес излязоха жители на улицата Преразглеждане на проекта за ремонта на столичната улица "Опълченска"..
Велиян Велчев - Малкия, е превърнал своята страст в професия. Той се занимава с фризьорство и бръснарство. "Майка ми ме прецака на 11 години и от тогава реших, че никой повече няма да ме подстриже и се подстригвам до сега", разказва как е започнал да фризира Велиян. В дългогодишната си кариера той е срещал клиенти, които са очаквали невъзможни..
“Колко те харесвам” е поетично-ироничен поглед на шестима съвременни художници към заобикалящата ги среда. Те показват как се самовъзприемат, как другите ги възприемат, в какво време живеят. Изложбата е част от дългогодишния проект „Автобиография“ на куратора Надежда Джакова. “По проекта работя от близо 10 години. Той е на тема “Автобиография...
„Сензационни намаления“, „Оферти в последния момент“ и „Най-изгодните цени“ – това са задължителни рекламни трикове, характерни за черния петък. А стоките и услугите, за които се отнасят, са почти за всичко. Интернет, и особено социалните мрежи, са мощен инструмент за предлагането и продажбата на стоки, намалени за черния петък. "Развива се онлайн..
Уличното осветление на София се оборудва с автоматични контролери. Вече са монтирани първите 280 от общо 500 контролера, съобщават от пресцентъра на Столичната община. Системата на градското осветление в София ще се наблюдава чрез специален софтуер и контролери в таблата, които ще подават информация, когато има промяна в напрежението. Контролерите..