За атмосферата в тази зала и как тя е променила Хамбург потърсихме мнението на Йоанна Каменарска, която е била първо концертмайстор на Симфоничния оркестър на Северното радио Хамбург, а от 2008 е на концертмайсторския пулт на Хамбургските филхармоници. Откриваме я на път за репетиции, а оказва се, първите концерти на нейния оркестър в Аудиторията (най-голямата зала в Elbphilharmonie) са били само преди два дни - в неделя и понеделник.
Чуйте - за нейните преживявания и усещания, свирейки в тази зала, в която обаче тепърва има да се пише история с всички големи оркестри и гениални музиканти, които ше имат концерти. Графикът на концертната зала е зает за две години напред, а за всеки концерт билетите са изкупени. Имаме изключителният шанс да привличаме публика от цял свят, разказва Йоанна и добавя с усмивка, че толкова много хора се стичат към сградата, че местните хора в Хамбург вече почти не използват градския транспорт в тази посока, толкова е претъпкано. Хубавото е, че всичко това се случва в името на културата, добавя тя, макар че си дава сметка, че мнозина идват да видят само сградата от архитектурен интерес. По отношение на акустиката има много мнения - според Йоанна Каменарска е чудесно в такава една мащабна зала да могат да се правят всички нюанси от пиано-пианисисимо да най-мащабното форте, но според нея, акустиката там е твърде честна - и най-малката грешка или дори неточност се чува, това е тенденцията в момента сред акустиците, но за мен това е критичният пункт - че липсва магията, но с наслагването на музикалните пластове от предстоящите концерт това ще се промени. Иначе Хамбург, според нея, е прекрасен град - цветен и мултикултурен, само към времето има малко забележки, защото много вали и няма много слънце. Но със сигурност е един от най-впечатляващите в Европа.
А самата Йоанна Каменарска очакваме на 27 май в София за концерта "Жените в музиката" заедно с Лия Петрова под палката на Любка Биаджони.
Изложба живопис, озаглавена “(НЕ)възможни убежища”, ще покаже галерията на Съюза на Българските художници на улица „Шипка“ 6 в София. Творбите на Катрин Томова са подредени в зала 2А на галерията. С изявите си през годините Катрин Томова все по-уверено налага шеговитата си репутация на „дребната жена, рисуваща големи формати“. В действителност тя се..
Сутринта на места в низините и равнините ще има намалена видимост. Минималните температури ще бъдат между минус 4° и 1°, за София - около минус 3°. През деня ще преобладава слънчево време, съобщават от Националния институт по метеорология и хидрология. В източните райони ще духа слаб вятър от север-северозапад, а в останалите части от страната ще е..
До 11 април продължава записването за тазгодишното издание на Националната олимпиада по орнитология за ученици между пети и осми клас . Първият кръг ще се проведе на 12 април онлайн в платформата Kyoso, съобщиха организаторите от Българското дружество за защита на птиците (БДЗП). За участие във втория кръг, който ще се проведе на..
В продължение на 40 години празниците на изкуствата “Аполония” представят не само най-успелите български изпълнители, но и подкрепят младите и талантливи творци във всички жанрове. Музиката има особено значение за фестивала и специално място в художествената програма на созополските празници. За пръв път в света беше създаден уникален оркестър с едни..
Националното представителство на студентските съвети в Република България организира XVIII издание на Националния приз "Студент на годината" , чиято цел е да отличи най-активните учащи в българските университети, които са показали постижения във всички области на науката, изкуството и спорта. "Образованието е една голяма инвестиция в..
Режисьорът Момчил Карамитев представи две игрални новели по Сергей Комитски, озаглавени "Вариации за цигулка". Двете новели носят заглавията "Златният храм" и "100 долара". Това, което тематично ги обединява, са музиката и общочовешката тема за любовта - любовта към ближния и любовта към изкуството. Момчил Карамитев разказа и че първото му..
Ако думите са облеклото на историята, с какви думи е облечена българската история? Как можем да избягаме от клишетата от учебниците и общественото говорене, но все пак разказът ни да бъде правдив и обективен за тези, на които тепърва предстои да се запознаят с важните за народа ни моменти? Пред БНР-Радио София поетът и драматург Стефан Иванов..