Превозвачи излизат утре на протест в Перник заради обслужването на линиите на градския транспорт.
"Протестът има мирен характер и съвсем не цели да създаде напрежение на населението. Жителите на града не са виновни за това, че има проблем, свързан с общинското ръководство и няма да ги наказваме за това", заяви пред Радио София председателят на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта Магдалена Милтенова.
Протестът-шествие на автобуси ще тръгне от спирка "Метал", ще премине през вътрешноградската магистрала и ще спре пред община Перник, където група сурвакари ще изиграят ритуал за прогонването на злите сили и за започване на ново начало. С надеждата, че този протест ще завърши с положителен характер за страните в него.
В момента линиите на градския транспорт се обслужват от 12 фирми, 9 от които са подписали протестно писмо и заявление за протест.
Превозвачите имат претенции относно "законосъобразността на действията" на кмета на града Вяра Церовска при сключването на договори с фирми за обслужване на линиите по градския транспорт.
"Това, което се случва, е, че кметът сключи договори с произволно избрани от него фирми, без за това да има законово основание. Това е основата на протеста.. Единственото наше искане е да бъде спазен законът и да бъдат изпълнени указанията на областния управител на Перник, който е издал изрично разрешение за прилагане на спешна мярка на регламент на ЕС - областният управител е разрешил на кмета да приложи спешната мярка под формата на удължаване на договорите за превоз, а не за сключване на нови договори", обясни Милтенова. По думите й, тази спешна мярка съгласно регламент на ЕС, изтича на 12 януари 2018 година, като до тогава трябва да бъдат приложени съответните процедури за възлагане на превоза. Милтенова заяви, че са засегнати интересите на една от фирмите от браншовия съюз.
В момента линиите на градския транспорт се обслужват от 12 фирми, 9 от които са подписали протестно писмо и заявление за протест.Срещата, която са провели с кмета Вяра Церовска е била безрезултатна. Милтенова каза, че от съюза са готови да преговарят с общинското ръководство.
В отговор кметът на града Вяра Церовска уточни пред Радио София, че от 2008 година в общината не е направена обществена поръчка, в която чрез конкурс и през конкуренция за качество да се направи избор на фирма.
"За да направим обществена поръчка, е необходимо да има актуална транспортна схема и да има комисия, на основание на Наредбата за утвърждаване на транспортните схеми и осъществяване на превози за пътници и след това тя да бъде утвърдена и от Общинския съвет и ние сме извървели този път", обясни Вяра Церовска.
Фирмите, които обслужват градския транспорт са 12. Толкова и абсолютно същите, без нито една промяна са фирмите, които са подписали договор и за 2017 година, от началото на февруари. Договорите са за една година, като това е изключение, добави още кметът на Перник.
Желанието на община Перник, по думите й, е да се променят договорите, да се спазят изискванията за провеждане на обществени поръчки, за да има конкуренция, качество, по-точно разписание и обществен контрол.
Във връзка с това договорите са със заложени изискване за GPS системи. Церовска каза, че има непрекъснати оплаквания от гражданите във връзка с разписанието на градски транспорт.
"Ще използвам протеста на тези фирми, за да говоря с перничани дали искат промяна в градския транспорт", каза още Церовска. Тя добави, че шофьорите остават на работа.
"Ако превозвачите не могат да отговорят на новите условия ще трябва да решат - една обществена поръчка ще им осигури 5-годишна възможност да изтеглят пари, да ги върнат и работят при по-добри условия и те, и хората на Перник, превозвачите", каза кметът на Перник. Церовска посочи, че е разговаряла с представители на превозвачите на 9 януари.
Още от позициите на двете страни - чуйте в прикачените звукови файлове!
Надежда Йоцова е израснала в музикална къща – баща ѝ е Христо Йоцов, емблематична фигура в българския джаз, майка ѝ е цигуларка в Симфоничния оркестър на БНР, нейният дядо Георги Йоцов е изтъкнат обоист от Софийската филхармония (със сериозен интерес към барока), баба ѝ Рина Ранджева е пианистка…можем да продължим да изброяваме, но Надежда върви по..
Киноконцерт: Романтичните неволи на Чаплин, Кийтън, Линдер - прожекция с музика на живо. Слушаме Еви Карагеоргу – координатор на събитието: "Това е много специална програма с три неми филма с музика на живо, рядко имаме такава възможност да ги видим" Повече подробности за автора на музиката и други неща, които ще ви заведат на прожекцията - в..
Разказът е на Снежана Маринова - краевед, изследовател на историята на Стара Загора и съавтор на книгата “Мозайка от миналото на Стара Загора”: Къде са секвоите в България? Откъде идват тези в Борисовата градина? Кой е В.В.Попов, чийто постамент за паметник откриваме до секвоите там? "Каква е цената, ако иска един човек като родения в Стара..
Разговорът е със Здравко Петров - урбанист и създател на проекта “Исторически маршрути”: "София никога не е била изостанала, минава през много животи. Била е много различна от това, което можем да си представим - с кьорсокаци и малко черкви, някои, като Света София, превърнати в джамии." Какво е съдържал първия градоустройствен план, кои са..
Прожекции на документалния филм „Скритата красота на Севера“ - повече за филма, заснет с дрон от неговия автор Вивиа Ники: "Северът за моето усещане е много мистично място с изключително много култура, оято е неразкрита." Разказът продължава като филм във филма или като изложба за филма - преценете сами в звуковия файл.
Започва третото издание на „Форум за съвременно изкуство и култура WIDE ARТ“ – за него ни разказва Радослав Механджийски: "Представяме съвременното изкуство през най-различни перспективи. Търсят се пресечни точки между технология и изкуство, психоанализа и изкуство и т.н. Мултижанровите подходи разширяват представите за изкуство." Още за поредното..
Визулен тур в изкуствата – Мария Маринова и Евгения Селвелиева от настоятелството на „Читалище-мечталище“ – на живо в студиото: "Това е гражданска инициатива, която събра съвсем случайно единомишленици. Оказа се, че има страшно много хора, които искат да видят културен хъб, а не прашасали и оставени на командно дишане места. Реално има супермного..