Според проф. Кафтанджиев добрите комуникатори трябва да се насочат към дигиталните форми на общуване.
„Това е промяна само по отношение на медията. Знаковите системи, които се използват, са същите. Но има нови аспекти по отношение на дигиталната поетика. Например всички тези общувания стават въвличащи. Потребителят започва да общува с рекламата, дори с тези, които я правят. Нещата стават по-демократични. Като е двупосочна, тази комуникация става и по-ефективна“.
Самите стоки вече се правят не за масовия потребител, а за отделния човек, спрямо неговите потребности, смята още Христо Кафтанджиев. Затова и начинът, по който се комуникира, също е персонален.
„Рекламата обаче, дори и индивидуализирана, на 100 процента се съобразява с културния модел. Младото поколение в развития свят има много общи неща, но във всяка култура то си има и индивидуални характеристики. Ако сме печени комуникатори, ще намерим тези 50 процента от универсалната култура и 50-те процента от индивидуалната“.
От съдържателна гледна точка навсякъде по света продължават да работят апелите. Апелът за могъществото например е характерен за всяка една култура. Въпросът е, че това могъщество намира различни прояви в различните култури.
Проблем си остава и лицемерието. „Не малка част от всички тези комуникации не са искрени. И при това положение не може да се постигне ефективност. Където има лицемерие, няма ефект от рекламната комуникация“, допълва проф. Кафтанджиев.
Разговорът с него чуйте в звуковия файл.
Изпълнението на заповедта от 31.10.2016 г. на Столичната община, която разпорежда премахването на незаконно изградени постройки на общинска земя в кв. “Захарна фабрика”, в които години незаконно са живели роми, продължава да “буди духовете” в столицата. След извеждането на ромите от район “Илинден” и информация за настаняването им в различни райони на..
Екип от ентусиазирани млади хора от “Гласът на София“ гостуваха в предаването “Добър вечер, София“, по повод поредната благотворителна инициатива, която организират. Кампанията се състои в това, че популярни личности, сред които певци и музиканти раздават великденски продукти (кори с яйца, пресни козунаци, бои за яйца, цветя, както и парични..
Зоните за почасово платено паркиране в София няма да работят в четирите почивни дни за Великден, съобщават от Центъра за градска мобилност. Паркирането и в центъра на столицата ще е без такси. Общенски служители няма да поставят скоби, да налагат глоби или репатрират автомобили на 18, 19, 20 и 21 април .
Ученици от Детско полицейско управление в 12-то основно училище в Перник раздаваха флаери на водачи на МПС на паркинга на един от големите търговски обекти в града в сряда. Инициативата е на ОДМВР и е част от кампанията "Внимание! Пешеходци зад автомобила”. Кампанията стартира на 12 февруари т.г. На видни места на паркингите бяха поставени табели,..
Проектобюджетът на София - реалистичен план за нашите възможности Публичното обсъждане на проекта за Бюджет 2025 се състоя снощи в аулата на Софийския университет "Св.Климент Охридски". Кметът Васил Терзиев и неговият екип представиха акцентите в приходната и разходната част на проектобюджета, който е на стойност 2.84 млрд.лева. 77% от бюджета отива..
Нова среща със земеделските производители от Кюстендилско заради измръзналите от студа овошки е насрочена за днес, каза кметът на общината инж. Огнян Атанасов. От 10 часа в залата на Общинския съвет на плодопроизводителите, чиито овощни масиви на места са измръзнали на 100%, ще бъдат разяснени условията и начините за кандидатстване за обезщетения...