Днес е последният ден от Седмицата на регионите и градовете в Брюксел. Няколко са големите теми, които се коментират там - излезлият доклад за предишния програмен период на кохезионните фондове (2007-2013), новостите и променения фокус в настоящия момент, по-близката връзка със средствата по плана Юнкер, както и политиката за сближаване (на регионите на всички нива - между отделните страни-членки в ЕС и вътре в самите държави, където "неравенствата" стават по-големи). На форума бяха представени добри градски практики, добре реализирани съвсместни проекти и визия за бъдещето (след 2020).
След като още при откриването Габрово "влезе в светлината на прожекторите" като добър пример, във финалните думи на председателя на Съвета на регионите Марку Маркула бе спомената и София в контекста на търсеща и откриваща добри партньорства. И още една добра новина за столицата ни се появи - една история, започнала още по времето на холандското председателство на ЕС, по време на един форум в Амстердам, където София е поставена сред градовете-лидери в своя регион.
Тези градове пък се превръщат в "двигатели" в новия европейски градски план за развитие. Всеки град-лидер е трябвало да си избере три от 13-те идентифицирани приоритети и София "се спира" на градската мобилност, климатичните промени и дигиталния преход (като по последната тема се кандидатира за координатор). И в крайна сметка само преди дни става ясно, че София (съвместно с представителите на Естония и Финландия) ще координира действията по темата. Това е голямо признание за столицата ни, защото дигиталния преход е изключително важен, свързан е с така наречените "умни градове", с новите технологии и с възможностите за спестяване и споделяне на ресурси.
Повече по темата - чуйте от специалното интервю с Малина Едрева (която е председател на комисията по култура и наука в СОС, но и постоянен представител за София в Асамблеята на Комитета на регионите) за Радио София.
За предстоящата премиера на "Веселата вдовица" в Националния музикален театър говорим с двама от "виновниците" за събитието. Началото е със Стефан Илчев, един от солистите: "Подготовката е много голямо преживяване - никога не знаем какво да очакваме. Режисьорът Валентин Ганев много разбира целия процес - музикалния, заедно с визуалния. Благодарение на..
Албена Ненкова има зад гърба си няколко книги – трилогията за „Софиянката, която слага всичко в тигана“, книги за виното и книга за ракията (с разкази по тази интригуваща тема). Родена в София, израснала като малка в Ловеч при баба си, Албена живее интересен и пълнокръвен живот. Така е и като човек. Била е в националния отбор по синхронно..
Приемаме, че информирането е нещо добро, но знаем, че всичко има две страни. Досега обаче никой не е поглеждал на този процес както п роф. Ювал Харари. Той хвърля сянка на съмнение върху това твърдение, казвайки, че под информация се разбира: 1. това, което ни дава знания за света, а 2. – това, което подрежда света. В единия..
Разказът е на Снежана Маринова - краевед, изследовател на историята на Стара Загора и съавтор на книгата “Мозайка от миналото на Стара Загора”:
Как се казва сега кварталът, кой носи орлите, откъдето започва и още любопитни неща - в звуковия файл: И още: кои са сградите на "портата" на т.н. "трета извънградска част"? Какво е имало на мястото на Полиграфическия к-т? Още подробности от спомените на майката на Драган Тенев, който разказва за обитателите на квартала, в който прекарва почти 70 г...
В рамките само на една година телевизионната легенда Иван Гарелов губи и двете си съпруги, които обича - бившата и настоящата. И Василка Гарелова (запазва фамилията му след развода, заради двете им деца), и Донка Стамболийска са журналистки. Но само дама със същата професия би могла да разбере отдадеността на работата и рисковете, които поема..
Мая Бочева-Уики, художник-илюстратор и издател на детски книги-игри представя д ебютния си късометражен анимационен филм „Кой светна Луната?“, реализиран с подкрепата на НФЦ. Филмът вече е с номинация за „Златен ритон“ и е създаден по едноименната книга, с която децата ще се запознаят след прожекцията (1 март, 17 ч., вход свободен - сцена Централни..