От началото на годината досега в Центъра за спешна медицинска помощ - София са отговорили на 71 000 повиквания. В 18 170 от тях се е наложило хоспитализиране. От тези малко над 18 000 души, 1361 са транспортирани и настанени в частни клиники, което е 7,5 % от всички постъпили в болница след като са потърсили бърза помощ. 676 пациенти са настанени в частни болници, различни от най-близко намиращото се лечебно заведение. Това показва документалната проверка, направена по заповед на здравния министър. Болницата, за която се твърди, че е предпочитана от спешните медици, заема едва трето място сред частните лечебни заведения, а преди тях са държавните болници, коментира д-р Георги Гелев. Той съобщи, че проверката все още продължава, тъй като обемът от документи е огромен. От края на миналата година досега 14 служители са наказани заради неспазването на принципа за отвеждане на пациента до най-близкото лечебно заведение.
Въпреки констатираните нарушения, те са по-скоро изолирани явления, отколкото тенденция - коментира д-р Георги Гелев и на няколко пъти повтори, че водещи, особено за сърдечно-съдовите инциденти, са държавните болници. Заради тежкия труд, ниското заплащане и лошото отношение към спешните медици, в момента в софийската Бърза помощ има 105 вакантни места за лекари и около 50 за медицински сестри. За лошия имидж на професията, според д-р Гелев, допринасят и негативните медийни коментари.
На пресконференцията на ръководството на Центъра за спешна медицинска помощ - София, стана ясно и, че работещите все още не са получили 20-порцентовото увеличение на заплатите, въпреки че в страната това вече е факт. Директорът на центъра д-р Георги Гелев обясни това със забавено изплащане на бюджета от страна на здравното министерство и консултациите със синдикатите. Той обаче гарантира, че увеличението ще се изплати със стара дата от януари.
Чуйте повече от репортажа на Красимир Мартинов.
Днес гостуваме на един модерен център за изкуство, театър, музика, изложби и бизнес - Сити Марк Арт център . Първият ни гост е режисьорът Благой Бойчев – говорим за спектакъла "Любовта в насрещното": "В тази зала никога не се е представял оперен спектакъл (проф.д-р Иванка Нинова). Това бе дипломен спектакъл на моите студенти. Изиграхме три в тази..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Началото е за Светлана Мухова - изследовател, автор на книги и научни публикации,..
Истинското име на събореното преди половин век Писателско кафене е сладкарница "Цар Освободител". Тези, които я помним намаляваме като бройка и си струва да се запознаете с нея: Чия е първоначално сградата ѝ, кой я купува и в какво превръща помещението, преди да стане сладкарница в 1908 с подробности в спомените на художника Иван Тенев и други нейни..
Американското разузнаване праща частни самолети за любовниците на агента си: Осъденият на смърт за шпионаж в полза на САЩ български дипломат Иван Асен Георгиев, докато работи в българското посолство в Париж върти три любовници, а освен това има съпруга. Американското ЦРУ толкова цени агента си, че осигурява фиктивна стипендия за уж..
За Милен Кукошаров времената са интересни. И плодотворни. Един от най-широкоспектърните пианисти на българската сцена, той се налага все повече като запомнящо се присъствие и в джаза (където участва в многобройни съвместни проекти с Вили Стоянов – и като пианист, и като аранжор, и като композитор, и с Марина Господинова и Златните години на джаза,..
Ново гражданско пространство „ Магнит “ за безплатни събития отваря врати на 20.11. на ул. Г. С. Раковски 76. Представя ни го един от основателите, Божана Славкова: "Проектът почна в 2019. Бе само пространство за климатични активисти. Сега е отворено за младежи, култура. Имаме няколко различни помещения. Искаме да сме шарени, разнообразни. Искаме..
С наближаването на официалната дата на "Черния петък" (29.11.), търговци започват да анонсират различни кампании за отстъпки, някои от които обаче не са коректни спрямо клиентите – описание и експертен анализ на некоректните практики с Габриела Руменова от платформата „ Ние потребителите “: "Използват се много маркетинг подходи, но се стига до..