Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

КЗП санкционира онлайн търговец заради неясни условия на промоция

Снимка: архив

Комисията за защита на потребителите забрани на онлайн търговец да използва неясни условия при промоция.

Комисията за защита на потребителите санкционира интернет търговец за умишлено премълчаване на важно условие, без изпълнението на което клиентите му не могат да се възползват от анонсирана от него отстъпка от 35 процента при онлайн поръчка на храна.

Това, което той премълчава всъщност е, че за да се ползва тази отстъпка, трябва да има направена минимална сметка от някаква сума, която варира в зависимост от кой конкретно ресторант бъде избран, но не се посочва, че когато вие направите от менюто съответния избор, за да стигнете тази максимална сума и да ползвате отстъпката, всъщност трябва да си я приспаднете и тя. Т.е. вие реално трябва да поръчате с 35 процента повече, отколкото са цените в менюто, за да се възползвате от 35 процента отстъпка, обясни председателят на комисията Димитър Маргаритов.

За констатираното нарушение Законът за защита на потребителите предвижда санкция до 30 хиляди лева. Оповестяването на нарушенията е важно за формирането на потребителска култура, подчерта Димитър Маргаритов.

Колкото е възможно по-голяма част от обществото да се информира дали от интернет страницата, дали от медиите за това какви са нарушенията, които комисията е констатирала, за да може гражданите, от една страна, да се предпазват сами от това да бъдат жертва на някаква нелоялна търговска практика. И също така помага, това вече и статистически се доказва, броят на нарушенията да намалява, посочи Маргаритов.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.

Още по темата

мобилни телефони

КЗП забрани на телеком да премълчава условия, които са в ущърб на клиента

Комисията за защита на потребителите забрани на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществена за потребителите информация – че при закупуването и при ползването на предплатен пакет услуги, клиентът губи на всеки 90 дни парите по..

публикувано на 07.10.15 в 13:09
Димитър Маргаритов

КЗП е съставила 100 акта за нарушения на търговци при предлагането на стоки за учениците

10 акта за нарушения са съставени на търговци от Комисията за защита на потребителите (КЗП) за продажба на тютюневи изделия на лица под 18-годишна възраст при направени около 50 проверки. При направени над 500 проверки, свързани с предлагането на..

публикувано на 01.10.15 в 09:34

КЗП предупреждава за некоректен търговец в интернет

Комисията за защита на потребителите (КЗП) информира, че само за няколко месеца над 20 граждани са депозирали оплаквания във ведомството срещу онлайн търговец, поради това че не уважава даденото им от закона право да се откажат от сделката в 14-дневен..

публикувано на 24.09.15 в 14:08