Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Кристоф Кнох: "Не чакайте някой да ви даде пространство за изкуство, намерете го сами като предприемач!"

Музеят за съвременно изкутво в Берлин "Hamburger Bahnhof", в пространството на бивша метростанция

Председателят на Обединението на независимите артисти в Германия Кристоф Кнох коментира за радио София кои са най-важните му линии в уъркшопа, който представи в София и как градът може да се превърне в обиталище на интересите на обществото.

"Когато човек прави изкуство се нуждае от пространство, където да го произвежда и пространство, където да го презентира. Въпросът е откъде да се сдобие с него? Другата е една по-дълбока нишка, която е свързана с въпросите на обществото, в каква социална реалност ни се иска да живеем и как да я сътворим, какъв е градът, който искаме? Това е също така и въпросът на кого принадлежи този град? Аз мисля, че градът принадлежи на своите граждани и отговорът е как те използват определени пространства с различни ефекти, историческа памет и дизайн. "

Кристоф Кнох е в България, за да участва в националния форум „Следата“, насочен към завършващи или завършили студенти с театрално образование и бъдещите професионални възможности пред тях. Той коментира германския опит и различни културни политики, отнасящи се до възможностите на независимите артисти и пространства в Германия и България. Той е бил част от екипа на Deutsche Oper am Rhein, Дюселдорф,  а по-късно и в операта в Дортмунд. Организатор е на многобройни изложби и литературни събития. През пролетта на 2011 г. Кристоф Кнох започва Mica Мoca Project, независимо пространство, което оставя сериозен отпечатък върху берлинската сцена. Тази година Mica Moca ще бъде част от програмата на фестивала в Авиньон с проекта си DAS HAUS.

Кнох споделя, че хората могат сами да избират къде да правят изкуство:

"Това могат да бъдат постиндустриални сгради, като стари фабрики например, това могат да бъдат стари депа на градския транспорт, и тук, в София, има много красиви подобни пространства, това обаче могат да бъдат и магазини. Никой не казва, че в места като магазините, където си купуваме обувки или панталони, не може да се прави и изкуство."

В интервюто на Юлия Владимирова ще чуете за софийските импулси към независимите пространства в града и какви са стъпките да бъдат по-възможни и успешни.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Законодателният акт за изкуствен интелект на ЕС и бъдещето на технологичните компании

Повече от месец на територията на Европейския съюз са в сила нови правила, свързани с изкуствения интелект. Причината – прилагането на вече приетия законодателен акт за ИИ, който поставя на първо място правата на европейските граждани. Извън фокуса остава ефекта, който се постига върху фирмите и по конкретно софтуерните компании. Пред Радио..

публикувано на 05.07.24 в 18:15
Георги Проданов

Георги Проданов: Политическите партии все повече се откъсват от действителността

Политическите партии все повече се откъсват от действителността. Така обобщи пред Радио София събитията от изминалата седмица политологът и преподавател в НБУ Георги Проданов. „Имам предвид концентрирането върху не толкова политика, а математика, ако щете – колко депутати са необходими, за да мине едно правителство на малцинството, колко..

публикувано на 05.07.24 в 15:47

С над 30% се увеличават разходите на НОИ за болнични

Разходите на Националния осигурителен институт за болнични се увеличават с малко над 30%, съобщиха от Института. Причината е нарастване с 15 на сто на броя на боледувалите, както и увеличаване на доходите на осигурените. През първото тримесечие на тази година изплатените суми по болнични листове нарастват с близо 70 млн. лева спрямо същия..

публикувано на 05.07.24 в 13:25

Дигиталният маркетинг и инфлуенсърството

Етиен Янев е дигитален маркетолог с над 12-годишен опит, включващ работа със стартъпи и B2B компании. Преподава в основната програма на Softuni Digital, както и в най-големия студентски кампус за предприемачество в света - RANEPA International. Автор е на обучителната Facebook общност - Дигитален маркетинг за предприемачи. Част е и от Асоциацията..

публикувано на 05.07.24 в 13:05

Да напишеш есе

Книга с особено подходящо заглавие за обществено-политическата действителност, макар и по предмета си на изследване да е рязко отдалечена от нея, вече може да бъде намерена на книжния пазар. Сборникът "Вслушвания" на писателя, литературен критик и журналист Митко Новков съдържа няколко културологични и литературоведски есета продукт на..

публикувано на 05.07.24 в 12:25

"Безцветните зелени идеи яростно спят" казва със своята изложба Наталия Йорданова

Наталия Йорданова (1991) е интердисциплинарна визуална художничка, родена в София и базирана в Амстердам. Като част от постоянно развиващото се търсене на възможни светове и широкото използване на спекулация, артистичната практика на Наталия е проекция за бъдещето, субективен синтез и материално предложение за това, което определя настоящия..

публикувано на 05.07.24 в 12:10