„Културата е много добро средство за влияние в най-различни сфери. Дадена тема може да бъде разработена от научен конгрес, но това би било суховато в сравнение с един културен проект. Освен това, културата е особено ценна, защото е универсално средство за комуникация между хората от различни страни. Най-добрият пример за това е музиката.”
Освен средство за комуникация, културата все по-често е и фактор в икономиката. Разнообразният културен афиш прави всеки град атрактивен за туристите, но предполага и големи инвестиции. Това важи за София, която се кандидатира за Европейска столица на културата през 2019 г. Как културата може да се превърне в доходоносен икономически фактор?
„Интересните събития привличат публика, а с това и пари. Европейската столица на културата гарантира освен това по-голяма публичност, по-широко и най-вече европейско медийно отразяване, а също така и средства, инвестирани по линия на ЕС. Често хората смятат, че културата е излишен лукс, скъпа декорация, от която лесно можеш да се лишиш. Нейното чисто парично изражение трудно може да бъде изчислено и не един и двама са си блъскали главите над този въпрос. Много политици погрешно смятат, че най-лесно могат да икономисат средства от култура и подценяват нейното значение за икономиката на страната.”
Икономиката в България отдавна крета, а от една година насам живеем и в политическа нестабилност. Протестите от миналото лято все още отекват под прозорците на кабинета на Рудолф Барч в Гьоте институт. Как вижда той България една година по-късно? Наистина ли се роди гражданското общество в тези протести?
„Трудно ми е да отговоря, защото много ми се иска гражданското общество в България да си стъпи на краката. Особено сред младите. Младото поколение българи са отворени към света и гледат на страната си през призмата на световните събития. Надявам се, че именно младите ще са двигателната сила на дългосрочни промени, че ще бъдат активни и ангажирани граждани. Именно в това отношение виждам изоставане в България. Надявам се, че младите няма да напускат България, а ще вземат съдбата на страната си в свои ръце. В исторически план изминалите 25 години от демократичните промени не е особено дълъг период. Свидетели сме на един наистина труден преход, за който май е необходимо повече търпение. Но търпение не означава непременно да стоиш със скръстени ръце и да не предприемаш нищо.”
Какво има зад решетката с розово-червен цвят на днешния пл.Бански? Кои гости на града винаги се озовават там? Кой премахва църквата Св.Никола Мали и кой - мюсюлманските храмове в града? Какво е да политикарствуваш и къде се политикарствува? Колко е бил капацитетът на първия цирк, преди да бъде разрушен и на мястото му да се построи покрит търговски..
Слушаме Любомир Пипков от Златния фонд на БНР - гласа му и музикални откъси от негови произведения. Говорим за композитора с проф.Юлиян Куюмджиев, преподавател в НМА и автор на книга за него, както и с внучката му, актрисата Ани Вълчанова:
Райна Попгеоргиева Футекова, влязла в историята като Райна Княгиня, има трагична и злочеста съдба. Според признанията в собствената ѝ автобиография, тя ушива знамето на Априлското въстание от любов към Георги Бенковски, който дори и да е разбрал за чувствата ѝ, не им е отговорил. Десетте дни на възторг, триумф и свобода за панагюрци и самата..
За премиерата на „Сън в лятна нощ“ на 29 и 30 април в Младежкия театър „Николай Бинев“ разговаряме с р ежисьора Диана Добрева. Тя се обръща към този текст след като е поставила много трагедии и сега е дошло време за една комедия. Но не коя да е, а именно този най-обичан текст на Уилям Шекспир. Мястото на действието, по пиеса, е гората. В тази..
Ако психодраматистите бяха рекламисти – събитие от Българско Дружество по Психодрама и Групова Терапия, представено ни от Богдана Златева - дипломиран психодрама асистент към Д.Е.А.: "До голяма степен изграждането на лична марка е резултат на среща с другия. Стратегическата комуникация следва формата и структурата, с която се появяваме. Но се..
Kой всъщност е автор на генерираното от AI съдържание - интервю с адвокат Траян Косев: "Целият свят се вълнува от отговора на този въпрос. Редно е първо да се запитаме какво се закриля от авторското право? У нас творчеството е свързано с физически лица. "Творческата" дейност на машината не е такава. В САЩ патентното ведомство слага разделителен..
На 23 април в галерия "Еритаж" бе открита изложбата "Пътуване във времето" на Мастро Стойчо Зерлиев. Това е негова юбилейна изложба (80г.), която представя картини от почти целия му творчески път. "Това обхваща един дълъг период от моя живот. Още от завършване на художествена академия, а преди това имам и от завършване на художествена гимназия..