Тя е „3 в 1“: актриса, певица, педагог
Занимава се с музика от 4-годишна, а професионално от 15 години. Има частно музикално образование по певческо изкуство и пиано. През 2013 г. завършва майсторски клас по джаз пеене при Йълдъз Ибрахимова…
Повлияна от разностранните си интереси кандидатства в „Консерваторията” - естраден отдел и в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов". Приета е и на двете места, но започва следването си в НАТФИЗ. През 1997 г. завършва висшето си образование специалност: Актьорско майсторство за драматичен театър при проф. Крикор Азарян, доц. Тодор Колев и Николай Поляков.
Играла в театрите: „Алтернатива”, Драматичен Театър “Стефан Киров” (Сливен), в гр. Монтана, Хасково и Ловеч, Народния театър “Иван Вазов”, “Сълза и Смях”.
Има над 30 театрални роли, снимала се е в кино и тв продукции. Предпочитана е като лице на десетки реклами. Активно се занимава с озвучаване на филми („Женени с деца”, „Флинстоун”, „Две момчета и едно момиче”,„Живот след развод”, „Мойте мили съседи”, „Малки сладки лъжкини” и други).
Паралелно с актьорската професия, Ралица продължава да се занимава с музика. Освен със солови участия, през 2002 г. Ралица става част от група ”Mery Lu Band”, по-късно участва в създаването на група „К2”. От 2005 г. работи по джаз и поп проекти с пианиста Калин Жечев. В 2008 г. защитава аспирантура на тема „Гласът като средство на драматичното” и получава научна степен Доктор. През 2012 г. издава книга със заглавие „Тайният свят на човешкия глас”. Има преподавателска дейност като асистент на проф. Елисавета Сотирова в класовете на проф. Азарян. Води часове по актьорско майсторство и сценична реч в МОНТФИЗ, а от 2013 г. е и преподавател по сценична реч в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов". В момента Ралица Бежан работи активно върху няколко музикални и театрални проекта.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..