Парламентарно представените партии и коалиции са негативно отразявани в медиите преди и по време на изборите, показва окончателният доклад за медиен мониторинг на Института за социална интеграция. От него става ясно още, че предизборната информационна кампания на ЦИК е била изключително слаба.
Мониторингът обхваща 20 медии за периода 25-и март - 26-и май като в него не са включени рекламните хроники, които са част от платената предизборна кампания. Най-често попадащата партия в медиите е ГЕРБ, следвана от БСП, ДПС, "България без цензура", "Атака", АБВ и Реформаторският блок. Парламентарно представените партии са отрицателно отразявани, а изцяло положително е представена коалицията около "България без цензура", показва докладът на института.
Картината е сходна и при лидерите на партии. Най-голямо медийно присъствие е имал Бойко Борисов, следван от Сергей Станишев и Николай Бареков.
Анализът показва още, че предизборната кампания е била слаба и в нея липсвала европейски дебат. Таня Балова от Института за социална интеграция се аргументира:
Факт, неразбирането на бюлетината, неразбирано използване на преференциалния вот, множеството невалидни бюлетини, както и липса на интерес относно машинното гласуване. На страниците на РИК-овете в страната липсваше каквато и да е информация , не само информационна кампания, а и всякакви други документални формации.
Според доклада на института е липсвал и предизборен дебат между основните водачи на листи.