Министърът на икономиката Божидар Лукарски се срещна с представители на потребителски организации на заседание на Националния съвет за защита на потребителите, което се проведе след 9-годишно прекъсване. Според изпълнителния директор на сдружението "Активни потребители" Богомил Николов много хора не познават правата си като потребители и това е причина да не могат да получат институционална подкрепа при решаването на проблем с покупка или услуга. Николов твърди, че механизмите на потребителска защита в България са достатъчно добри.
Потребителят, който си знае правата, си събира фактурите за това, което му се е наложило да изхарчи, поради извънредната ситуация и след това вече си ги претендира. Много хора правят грешката, непознавайки правата си, да не си събират документи в такава ситуация. Неприятно е, но случило се е, нали трябва да знаем как да процедираме. И съответно не си ги предявява.
Събирането на документи и снимков материал при некачествено обслужване, особено в туристическия бранш, е сериозна гаранция да може да се приложи законът и да получим обезщетение или полагащата се застраховка.
Български германци, така да кажем, хора, които живеят в Германия. Те снимаха, записваха си, събираха си доказателства с оглед на това да заведат дело. Останалите туристи седяха и чакаха на кой да се оплачат. Това трябва да проумеем, че всъщност правата са наши и трябва да ги упражняваме.
Комисията за защита на потребителите открива приемни, които през активния летен сезон ще работят предимно по Черноморието. В тях хората имат възможност както да подадат сигнал или жалби по конкретни казуси, така и да получат информация за това какви са техните права. Постоянно действащи в рамките на активния летен сезон от юни до края на август ще са приемните в големите курортни комплекси.