Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Режим на строги икономии е обхванал Израелската опера, но той не пречи на качеството на музикалния сезон. Израелската публика е свикнала на разточителни постановки и си ги получава. Операта "Дон Паскуале" пристигна от Швейцария с костюмите и част от солистите си, а останалото е пригодено към силите на местната трупа.
Според режисьора - родения в Германия Гриша Асагаров, последната значима опера на Доницети е предизвикателство към съвременната публика, която предпочита оперите на Верди и композиторите след него. По тази причина Асагаров си е направил експеримент: първото действие е поставено със стилистиката на опера буфа, а второто - на оперета. Джорджо Суриан в ролята на Дон Паскуале успява в тази постановка да направи на практика две роли - на вдетинен самотен старец, който си гушка плюшени мечета в първата част и на гротесков съпруг рогоносец, който си отдъхва, когато научава, че все пак не е женен - във втората част. Хила Баджо като Норина, показа по-еднопосочен образ. Актрисата има глас с голям диапазон, но не особено мощен и понякога й бе трудно да надмогне оркестъра. По същия начин Алесандро Лучано в ролята на Ернесто бе в сянката на интересния образ, изграден от Джорджо Суриан. Прекрасното хрумване на режисьора да съчетае опера буфа и операта бе добре подкрепено от декора на Юрген Нофман и костюмите на Луиджи Прего, които показаха пъстротата на оперетна постановка като "Веселата вдовица" например. В разноцветните костюми хорът и балетът на Израелската опера доказаха, че могат да запълнят ниша: липсващия в Израел театър за оперета и мюзикъл.