ПОДКРЕПЯТЕ ЛИ ДА МОЖЕ ДА СЕ ГЛАСУВА И ДИСТАНЦИОННО ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ ПРИ ПРОИЗВЕЖДАНЕ НА ИЗБОРИТЕ И РЕФЕРЕНДУМИТЕ?

КЗП вече е направила 55 проверки на увеселителни съоръжения за деца

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Като цяло търговците спазват изискванията за предоставяне на информация за безопасно ползване на увеселителните съоръжения за деца, сочат данни на Комисията за защита на потребителите. От началото на мащабната кампания за проверки във връзка с новия туристически сезон, досега са извършени 55 инспекции.

Проверени са надуваеми замъци, пързалки, джунгли, батути и други съоръжения, на които се предоставят услуги срещу заплащане, и в повечето случаи, необходимата информация е поставена на видно място, констатират експертите на Комисията за защита на потребителите. В четири случая - в София, Пловдив, Стара Загора и Варна, е установена липса на документи. В такива случаи се издават заповеди за спиране използването на съоръженията и се налагат санкции, които в зависимост от тежестта и естеството на нарушенията са от 5 до 25 хиляди лева.

Проверяваме както наличието на документи, които доказват, че съоръженията са въведени в експлоатация съгласно изискванията на действащото законодателство, така и дали е на лице предварителната информация за безопасно използване на съоръженията. По отношение на предварителната информация, потребителите трябва да бъдат уведомени за това на каква възраст трябва да бъдат най-малко или най-много децата, които ще ползват съоръжението, както и ако има ограничение за килограми, обясни Габриела Руменова, експерт на комисията за това, какво включват проверките.

Проверките продължават през летния сезон на територията на цялата страна. Комисията за защита на потребителите, провежда мащабна кампания за проверки по Закона за туризма, във връзка с новия туристически сезон. Освен хотелите, ще се проверяват и нощните заведения, като ще се акцентира върху качеството на предлаганите спиртни напитки. Друг акцент в проверките ще бъде установяването на верността на предоставената информация за туристическите обекти и предоставените в тях услуги и рекламните съобщения, с които се привличат потребители.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!