Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

България и Черна гора обсъдиха сътрудничеството по "Дестинация Балкани"

Снимка: tourism.government.bg

Потенциалът за развитие на София и Пловдив в рамките на българската инициатива "Дестинация Балкани" бе обсъден между министъра на туризма Мирослав Боршош и колегите му в туризма и транспорта от Черна гора - Симонида Кордич и Мая Вукичевич. В разговорите в Пловдив участваха и представители на българската местна власт, съобщиха от Министерството на туризма.

Министрите Боршош и Вукичевич изтъкнаха, че "Пловдив е изключителен в исторически план, малко европейски градове могат да се похвалят с това изключително богатство не просто за България, но и за целия регион“. По време на срещата София беше представена като една от най-бързо развиващите се туристически дестинации в региона. През 2024 г. в столицата има над 1,2 млн. регистрации на туристи, като основните потоци са от Италия, Румъния, Турция, Гърция, Испания, Англия и Израел.

През февруари София ще е домакин на инициативата B40, която събира кметовете на балкански градове и столици. Акцентът на форума тази година е върху подобряване на транспортната свързаност в региона – ключов фактор за улесняване на туристическите пътувания, предава БТА.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Снимка: Посетителски център за рибарство и морско дело в Поморие

Старите рибарски мрежи и лодки на Поморие вече са прибрани в музей

В наши дни в пристанището на Поморие са пуснали котва предимно яхти, а старите дървени рибарски лодки са заменени с модерни, снабдени с мощен двигател съдове. Традиционният поминък на черноморското ни градче, свързан с риболова е напът да изчезне,..

публикувано на 05.12.24 в 13:35
Марияна Димова и нейните сурвачки

Греяно вино, сурвачки и виенско колело - духът на Коледа в София

Кой казва, че българите сме намръщени и черногледи хора? Разходете се из софийските коледни базари и ще останете с коренно различно впечатление. Празничните украси, музиката, въртележките и сергиите, преливащи от лакомства иръчно изработени..

публикувано на 03.12.24 в 10:40

Момчиловци или Мусилиян – защо китайците обичат китното родопско село

През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..

публикувано на 29.11.24 в 10:10