Финансовият ефект от присъединяването на страната ни към Шенгенското пространство по суша ще възлиза на 1,63 млрд. лв. годишно, показва проучване на Института за икономически изследвания към Българската академия на науките.
Най-голяма ще бъде ползата за тежкотоварния автомобилен транспорт и за производителите и износителите на стоки, която се изчислява на 1,39 млрд. лв. Предимство ще бъде също елиминирането на преки и потенциални за българските граждани загуби при преминаване на сухопътната граница с Румъния и Гърция в размер на 242 437 дни.
Друг плюс е свързан с общия екологичен ефект от удълженото време за преминаване на граничен контрол по суша. “При отварянето на Шенгенското пространство по суша ще намалеят чувствително и въглеродните емисии”, се казва в изследването.
Преки ползи от присъединяването на България към Шенген ще има и за фиска – около 138 млн. лв.Започва сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози, което включва намаляване на разходите и анализ на тарифите за превоз на товари. Това обяви вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов на среща със синдикатите от бранша...
До 2 май ще бъдат разгледани възможностите за подобряване позициите на страните по споразумението между българските компании "Булгаргаз", "Булгартрансгаз" и турската "Боташ". За това се договориха в Баку министърът на енергетиката Жечо Станков и..
България, Азербайджан, Турция и Грузия подписаха в Баку Меморандум за разбирателство за сътрудничество при преноса и търговията със зелена енергия. Подписите си поставиха министрите на енергетиката на България и Азербайджан Жечо Станков и Парвиз..
Започва сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози, което включва намаляване на разходите и анализ на тарифите за превоз на товари. Това..