77% от работещите в средното образование са готови да излязат на протест с искането да бъдат увеличени заплатите в сектора, според национално проучване на КТ "Подкрепа". Половината от анкетираните се обявяват за национална ефективна стачка, около 25% – за национални и регионални митинги, а над 20% – за незавършване на първия учебен срок.
Учителите настояват за 21% увеличение на заплатите, което ще им гарантира 125% над средното брутно възнаграждение за страната, каза пред БНР Юлиян Петров, председател на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".
"Един млад учител в момента получава заплата от 1445 лв., което е показателно, че младите дори и да станат учители, с многобройните задължения няма да останат", коментира синдикалистът. Така ако не бъдат увеличени възнагражденията, средната възраст в системата – над 52 години в момента, ще се вдигне още повече.Световният ден на радиото – 13 февруари, тази година е посветен на климатичните изменения. Изборът не е случаен – 2025 г. е определена от Парижкото споразумение като ключова, ако човечеството иска да изпълни дългосрочната си цел да ограничи..
В четвъртък минималните температури ще бъдат между минус 5 и 0°, в източните райони до минус 8°. В София ще е около минус 3°. През деня ще се заоблачи и над Източна България и над по-голямата част от страната ще е облачно. До обяд слаб дъжд, примесен със..
Партия "Възраждане" се обяви срещу продажбата на Украйна на двата руски реактора, предназначени за АЕЦ "Белене". "АЕЦ "Белене" е един от най-напредналите проекти за ядрена централа в Европа и ние имаме възможността да бъдем сред първите държави,..
На 16 февруари Радио България празнува своята 89-а годишнина. Честит празник, колеги! Честит празник, слушатели и приятели отблизо и далеч!..
В старопланинския град Априлци днес и утре традиционният празник на сланината и греяната ракия събира хиляди почитатели на традициите, предаде..
На 14 февруари в "България днес" сме на празнична вълна. Почитаме и Трифоновден, и деня на Св. Валентин, и деня на археолога. В аванс поглеждаме и към..