Националните опера и балет на България и Северна Македония започват дългосрочно сътрудничество след подписването на меморандум, съобщиха от Софийската опера и балет. На среща в София, директорите на двете институции – Пламен Карталов и Васо Ристов, разговаряха за установяване на културен обмен и осъществяване на дейности за насърчаване на съвместното сътрудничество, споделяне на опит и други дейности за реализиране на оперни и балетни проекти.
Първото официално гостуване на българския състав ще е на 15 май 2024 г., когато на Майските оперни вечери в Скопие ще представи „Електра“ на Рихард Щраус.
Ристов беше гост на фестивала, посветен на 210-годишнината от рождението на Рихард Вагнер. „Гледах „Тристан и Изолда“ и бях въодушевен. Беше прекрасно. Много високо качество и невероятна организация на фестивала. Този гастрол е първата стъпка към следващи общи проекти и ако е здраве ще поканим Софийската опера с някоя от Вагнеровите постановки“, казва той.
На 16 септември Скопската опера откри новия си сезон с възстановената постановка на операта „Лидия от Македония“ от Ристо Аврамовски в режисьорската концепция на Пламен Карталов, която е представяна и на международния фестивал „Охридско лято“.
На 8 март на сцената на Държавна опера - Стара Загора гостува Ким Со-Джун от Южна Корея, носител на първата награда при мъжете от Международния балетен конкурс "Сара-Нора Прима" 2024. Той ще бъде принц Дезире в празничен спектакъл на балета "Спящата..
В София представят пиесата "Системна грршка 2052", вдъхновена от метода "Форум-театър" на бразилския режисьор Аугусто Боал, който през 60-те години на миналия век създава т.нар. "вестникарски театър" (актьорите използват статии от вестници)...
Тринадесетият международен фотофетивал - биенале "Фодар" се провежда от 4 март до 6 април в "Двореца" (Национална художествена галерия) в София. Тази година кандидатите за участие са били 801 от 81 страни. За представяне в изложбата международното..
Един млад български творец решава по собствено желание да напусне този свят в средата на миналия век, за да съхрани нетленността в себе си, макар..