Постоянното представителство на България в ЕС препоръчва на европейците да прочетат през лятото романа "Пътуване по посока на сянката" на Яна Букова. Предложението е в рамките на съвместна инициатива "Читателите на Европа" между Библиотеката на Европейския съвет и постоянните представителства към ЕС, като целта е да се насърчат литературните навици на европейците.
Вече четвърта година постоянните представителства към ЕС са поканени да препоръчат книга от своята страна за лятото, а темата на тазгодишната кампания е "Жените автори". Жанрът се избира от съответното постоянно представителство и може да бъде творба на изгряваща авторка, сборник на известна поетеса или фентъзи.
В препоръчаната книга на Яна Букова главните герои са осем, като всеки от тях има своята завършена житейска история, мотивация, вътрешни страхове и желания. Историите са свързани, но са написани фрагментарно и читателят трябва да помисли как нишките ги свързват. Истории за смърт и любов, за жестокост и милост. Романът, който предлага българската дипломатическа мисия е описан като красиво и болезнено четиво, в което авторката Яна Букова проявява изключителна способност да описва необикновените неща.
Освен "Пътуване по посока на сянката", Букова има два издадени сборника с разкази и четири стихосбирки, сред които "Записки на жената призрак" (2018), отличена с Националната награда за поезия "Иван Николов". Книгата излиза по същото време и в Атина, но под друго заглавие.
Творбите на авторката са превеждани на няколко езика.
Английското издателство Heloise Press преди дни публикува романа на Здравка Евтимова "Резерват за хора и вълци", който в България бе издаден през 2022 г. Английското заглавие на книгата е The Wolves of Staro Selo - "Вълците на Старо село", съобщи..
"Шшш... Време е за кино" – с това мотото през следващите две седмици София се превръща в кино столица на Европа. 29-ото издание на най-големия кино форум на Балканите – Международния София филм фест (СФФ) се открива тази вечер в Зала №1 на НДК с..
Какво е влиянието на дигиталните технологии върху изкуството и възможно ли е театърът, променяйки основните си парадигми, да продължи да носи онова специфично удоволствие на зрителя, докато го подтиква да преминава границите на собствените си..