Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Заради спад на глобалната икономика БНБ прогнозира забавяне на БВП

Снимка: Ани Петрова

Растежът на БВП на България ще продължи да се забавя в началото на 2023 г. и да премине в слаб спад през второто тримесечие, прогнозира Българската народна банка (БНБ). "За това ще допринася прогнозираното продължаващо понижение на запасите в икономиката и очаквания по-слаб износ на стоки предвид влошаващата се глобална икономическа активност", се казва в тримесечния Икономически преглед на БНБ.

В края на 2022 г. инфлационният натиск в икономиката остана силен, независимо от отслабването на проинфлационното влияние на енергоносителите. Това се дължи на "по-високия на годишна база размер на нетни фискални трансфери към домакинствата и възнаграждения в бюджетната сфера", пише в анализа.

Към ноември 2022 г. брутният външен дълг на България възлиза на 43.8 млрд. евро или 54.2% от БВП. Това е увеличение с 2.3 млрд. евро за година, но тогава дългът е бил 58.4% от БВП.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Български ученици се завърнаха с 6 медала от Балканиада по математика

Националният отбор на България по математика се представи отлично в Балканската олимпиада за 15-годишни. 6 български ученици се завърнаха с 6 медала от надпреварата в Анталия проведена между 25 и 30 юни, съобщи Министерството на образованието...

публикувано на 01.07.24 в 16:44

Патриарх Даниил: Приемам кръста на патриаршеското служение, което ми се възлага днес

Завърши интронизацията на новоизбрания български патриарх – видинският митрополит Даниил. Новият духовен баща беше посрещнат в катедралата “Св. Александър Невски” от миряните с възгласи “Достоен” и аплодисменти. “ Със съзнание за собствено недостойнство..

публикувано на 30.06.24 в 17:36

СЕМ с кампания за медийна грамотност – "Провери, преди да се довериш"

Съветът за електронни медии у нас предприе масирана кампания за медийната грамотност. Кампанията е провокирана от факта, че смартфоните, таблетите и телевизорите с възможност за връзка с интернет все повече са част от ежедневието ни и оказват..

публикувано на 30.06.24 в 07:05