Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Рекламата в дигиталните медии бележи ръст през 2020 г.

Снимка: архив

Заради пандемията от Covid-19, се очаква 2020 г. да завърши със спад от 10% в общите разходи за реклама в медиите и те да се върнат към нивата си от 2018 г. - около 415 млн. лв. Единствено при рекламите в дигиталните медии е възможен ръст от 4% на годишна база, се казва в прогноза на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). 

Очаква се през тази година инвестициите в реклами в дигиталните медии у нас да достигнат до 127 млн.лева, спрямо 122,1 млн. година по-рано. Така дигиталните медии ще успеят да привлекат над 30% от общите инвестиции за медийна реклама на пазара у нас. 

Телевизията остава най-предпочитаният рекламен канал с 54% дял от общите инвестиции през 2020 г., въпреки прогнозирания спад от 13% на годишна база спрямо 2019 г. 

Радиото пък е медията, която се вероятно ще запази най-ниски нива на спад в инвестициите си за реклама - от 11 на сто за 2020 г. Останалите информационни канали ще бъдат по-силно засегнати от преразпределението на рекламните инвестиции и спадът в приходите от реклама там ще бъде между 22% и 45%. 

През следващите две години се предвижда пазарът постепенно да се възстанови, като през 2022 г. медийните инвестиции да надхвърлят поне с 20 млн. лв. тези от периода преди пандемията, като достигнат близо половин милиард лева, поясняват от БАКА.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Часът на Радио България по програма "Христо Ботев" - Брой 28

В брой 28 на предаването слушайте: За да опазим идентичността си, е необходимо да се върнем към човешките ценности – интервю с адвокат Нуредин Нурединай, представител на българското национално малцинство в Албания; Италианецът..

публикувано на 28.11.24 в 11:29

ВАС отново не си избра председател

Кандидати за председател на Върховния административен съд (ВАС) отново няма, предаде БТА. Пленумът на Висшия съдебен съвет проведе заседание при повторен опит да бъде избран ръководител на институцията. Процедурата се провали при първия опит, защото за..

публикувано на 28.11.24 в 11:28

Между София и Пиза тръгва директен полет

От 30 март 2025 г. нов директен полет ще свързва София и Пиза, Италия. В съобщение на столичното летище се уточнява, че полетите ще се осъществяват от нискотарифната авиокомпания Ryanair. Те ще се изпълняват три пъти седмично – всеки вторник, четвъртък и..

публикувано на 28.11.24 в 11:25