Открита наскоро, постоянната изложба от керамични произведения на Иван Кънчев носи заглавието „Човече, къде си? (Нощни видения)“. За своите творби художникът е избрал малко необичайно, но сравнително комуникативно място – пространство във фабрика за мебели в София. „В извънредната ситуация, в която живеем, все повече възможности за изява биват отменени. Със собственика на фабриката решихме, че моите керамични произведения ще намерят своята публика сред хората, които посещават офиса му“ – така авторът мотивира избора на пространство за работите си.
Иван Кънчев е известен творец в областта на художествената керамика, с десетки участия в самостоятелни и общи изложби. В края на миналата година той представи и книгата „Творците говорят“, посветена на българската скулптура във всичките ѝ проявления. Колкото до проекта „Човече, къде си?”, художникът споделя:
„Той засяга актуални проблеми на настоящето битие. Всичко е фрагментирано в екологичен, социален и политически план. Земята е „нащърбена”. Човекът е малък и гол, объркан и беззащитен, представен с разперени ръце и разкрачени нозе – в поетично-художествено разпятие. Той е обект-субект, център и периферия, смисъл и път.
Човекът бяга, търси да открие своите устои. Човешката му същност е разклатена. Въвлечен е в мозайката на нестихващите проблеми, неистово се стреми към щастие в лабиринта на живота. Но дали той е в състояние да се опомни и да намери себе си? Дали ще открие щастието в тази посока на търсене?”
Изложбата е представена в края на септември в едно от най-престижните европейски специализирани списания за керамика Ceramics Now Magazine от Васи Хирдо, основател и главен редактор на изданието, базирано в Румъния. Според текста на публикацията този проект е своеобразен зов за завръщане към естествения живот, за търсене и устояване на същностното в изкуството, зов за излизане от душевната смърт и зов за себе-осъществяване чрез себе-изразяване.
Проектът „Човече, къде си?” сродява скулптурата с функционалния съд, чрез мозаечна техника. Така търси универсалност, като същевременно запазва националните традиции, пише още изданието.
Съставил: Албена Безовска
Снимки: Личен архив на Иван Кънчев
История като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш помага на днешния дигитално зависим човек, за когото вълшебните светове от хартиените книги са..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път поводът е специална изложба, която показва детски рисунки, вдъхновени от природата. Пловдивчани и..
В Централното фоайе на Ректората на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ беше открита фотоизложбата „По следите на Михайло Парашчук“, посветена на творчеството на украинския скулптор и неговия принос към българската архитектура...
История като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път..