През следващата седмица Министерството на туризма ще започне кампания за популяризиране на малко познати места по нашите земи. В социалните мрежи ще бъдат публикувани клипове, заснети от екскурзоводи, които ще разказват за различни туристически забележителности, съобщи ресорното ведомство.
„България трябва да се утвърди като дестинация за четири сезона”, каза министърът на туризма Марияна Николова на работна среща с представители на местната власт и бизнеса в община Сапарева баня. По думите й, СПА туризмът е един от нишовите видове туризъм, който трябва да се развива и популяризира. „Сапарева баня е пример в това отношение”, добави тя.
Според министъра отделните сегменти в туризма имат огромен потенциал, който може да помогне за напредъка на целия отрасъл. Затова и е важно да се постави фокус върху тях чрез положителни послания и реклама, за да се насърчат пътуванията както на българите, така и на чуждите туристи.
Макар туризмът да е сред най-тежко засегнатите браншове от епидемията с коронавирус, срещат се и общини, които успяват да привлекат летовници и Сапарева баня е една от тях. „В момента е резервиран пълният капацитет на 102-те ни категоризирани къщи за гости”, каза кметът на Сапарева баня Калин Гелев и добави, че това е тенденция през последните месеци. В града работят също пет хотела, както и десетина открити и закрити басейни и към всички тях се наблюдава туристически интерес. Много любопитство срещат и забележителности като църквата „Св. Никола” и гейзера-фонтан.
Добре е да се обмислят стимули или облекчения именно за собствениците на къщи за гости, изтъкнаха представителите на бизнеса ‒ например целево отпускане на средства за реклама на по-малките общини. От бранша обясниха и че в района се срещат множество архитектурни обекти, които попадат в частни терени. Това затруднява разкопките, затова е важно да се направят стъпки за преодоляването на проблема, казаха още бизнесмените.
От началото на годината до 15 август над 26 хил. туристи са пренощували в местата за настаняване в област Кюстендил, според данните на Единната система за туристическа информация. Най-много от тях ‒ 12 хиляди, са отседнали в община Сапарева баня. Българските туристи наброяват 11 хиляди, а останалите посетители са от Украйна, Северна Македония, Франция, Русия, Израел.
Снимки: Венета Николова, БГНЕС, Министерство на туризма, kustendil.bg
Докато България преживява поредната политическа криза, усещането за безпътица се задълбочава, а разделението и недоволството в обществото надделяват, има един сектор, който успя да разчупи този мрачен контекст – туризмът. През 2024 година страната..
Винената култура в България преживява подем. Все повече места и събития привличат любители на виното и засилват интереса към винения туризъм. През 2024 г. значително е нараснало търсенето на винени дегустации, като резервациите за почивните дни..
Празниците наближават и офертите за Коледа и Нова година се разграбват като "топъл хляб". Резервациите са започнали още от месец септември и сега е почти невъзможно да откриете свободни места в по-популярните ни дестинации , съобщават..