Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Пандемията преориентира туристите към алтернативни форми на почивка

4
Римската вила Армира
Снимка: bulgariatravel.org

За мнозина български и чуждестранни туристи традиционната лятна ваканция на море до голяма степен беше осуетена от пандемията с Covid-19. В резултат - почиващите по българското Черноморие са много по-малко от капацитета на курортите ни. Наблюдава се обаче по-силно търсене на почивки във вилни селища и къщи за гости на места без струпване на много хора. Ето защо редица експерти в туризма заговориха, че би следвало да се възползваме от тази тенденция и да насочим вниманието към по-малко разпространените видове туризъм.

Една от тези все още недостатъчно разработени „златни мини“ е културният туризъм. Той е с потенциал да осигури, както почти целогодишна заетост, така и да разнообрази предлагането на масовия летен и зимен отдих. Освен това, културният туризъм привлича хора с високи доходи и по-широки интереси, за които да се завърнеш обогатен и с нови познания от почивка е нещо много ценно и зареждащо. А богатството от над 40 000 културни паметника от различни исторически епохи, с което България разполага, чертае добри перспективи. Седем от тези паметници - Боянската църква, Мадарският конник, Казанлъшката гробница, Ивановските скални манастири, Старият Несебър, Рилският манастир и Свещарската гробница, са част от списъка на Световното културно и природно наследство на ЮНЕСКО.

Рилският манастирНаскоро Европейската комисия представи нова онлайн платформа за безопасно възобновяване на туризма - Re-open EU. За да помогне на хората да планират своето пътуване, тя предоставя актуална информация за границите, транспорта, ограниченията за пътуване, мерките за обществено здраве и безопасност и друга полезна информация.

Едновременно с това Комисията стартира и кампания в подкрепа на културата и културния туризъм под наслов „Културата на Европа е близо до вас“. Чрез представяне на туристически продукти, базирани на културата и културно-историческото наследство, се цели съживяването на местния туризъм и местните икономики.

Доколко ситуацията с пандемията и подетите инициативи ще повлияят за развитието на сектора на културния туризъм у нас, предстои да разберем. Но като част от по-дългосрочната европейската политика, по различни оперативни програми на страната ни са отпускани средства за реставрация и социализация на обекти на културния туризъм. Благодарение на тях нов живот за туризъм заживяха старата българска столица Плиска, раннохристиянската базилика Червената църква край Перущица, Античният културно-комуникационен комплекс „Сердика“ в София, историческият резерват „Трапезица” във Велико Търново, „Кръстатата казарма” във Видин, Римската вила „Армира“ край Ивайловград, Кремиковският манастир до София, Археологическия комплекс „Перперикон”, и много други, които също очакват да бъдат открити от български и чуждестранни гости.

Червената църква край ПерущицаСнимки: Иван Иванов, БГНЕС, ЕС, Pixabay, bulgariatravel.org

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Google актуализира функцията си за навигация с нови снимки от нашата страна

Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..

публикувано на 06.04.24 в 09:10

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10