Ударът, който новият коронавирус нанесе върху туризма, особено преди началото на най-активния сезон от годината, е безспорен факт. Сега е време обаче да се говори за изхода от пандемията и за практическите възможности за възстановяване на бранша, а също − да се начертае план за действие, в случай на повторение на същата или пък при развитието на друга всеобща криза. Според специалиста по туризъм и дигитален маркетинг Руслан Йорданов, към когото Радио България се обърна за мнение, трябва да се научим да живеем с кризите. Като автор и създател на един от най-популярните български информационни портали за туризъм, той следи бранша от близо.
„Днес на туризма в България са нужни много неща, но три се отличават − образование, отношение, уважение – казва експертът. − Изминалите месеци бяха тест за нашите работодатели и за нашия бизнес. Днес обаче всеки един трябва да намери индивидуален подход − да е активен, различен, иновативен. Българските хотелиери претърпяха огромни загуби, но повечето от тях взеха мерки. Силно вярвам, че и правителството ще намери допълнителни лостове, с които да помогне. Първите стъпки са направени, но не може да се разчита само на държавата. Затова нека не стоим със скръстени ръце, а да търсим нови възможности“.
Една от тези възможности са широко обсъжданите „ваучери в туризма“. Но Руслан Йорданов ги вижда ефективни в по-друга посока.
„Най-голямото богатство на България е безплатно − природата, планините, чистият въздух, морето, минералната вода − и ние трябва да го използваме. Имаме изключително силна организация − Български съюз по балнеология и СПА туризъм.
С тяхна помощ може да се помисли за профилактика и подсилване на имунитета на българите. Въвеждането на именно такъв тип ваучери лично аз бих подкрепил“.
С идеята да подпомогне по някакъв начин туристическия бранш у нас, през май т.г. със своя сайт Руслан Йорданов организира онлайн туристическото изложение „Резервирай в България“.
„Целта беше да вдъхнем надежда на хората в бранша, за да може те да започнат да мислят и отново да продават. 150 участници, сред които общини, туристически компании, хотелиери, заведения, туристически атракции се включиха в първата по рода си онлайн алтернатива на стандартни туристически борси. Този път те имаха възможност директно от дома си, от мобилното си устройство да се запознаят с най-новите и атрактивни предложения на туристическия пазар. Успяхме да покажем и, че в България има красиви места, където се предлага висококачествен туристически продукт. В начинанието ни подкрепиха обичани личности като Христо Стоичков, Мария Гроздева, Йордан Йовчев и други. Туризмът като цяло е начин на живот. Туризмът – това е всеки един от нас. С визията, с действията си ние представяме не само себе си, бизнеса си, работодателя си, семейството си, но и нашата родина“.
Още за работата на Руслан Йорданов чуйте в звуковия файл.
Снимки: bgtourism.bg и личен архивОт това лято посетителите на Враца могат да опознаят планинското градче чрез напълно безплатните обиколки с гидове по модел на подобни турове, които се предлагат в големите европейски градове. Идеята е гостът, който за пръв път посещава северозападния..
С 30-40 % се е увеличило предлагането на ваканционни имоти в България през последните три години. Към момента техният брой надвишава 20 хиляди. Все повече клиенти предпочитат да си наемат апартамент или дори цяла къща през ваканцията си в България..
Скрити от погледа на масовия турист, дунавските села са магнит за ценителите на природата в търсене на уединение и автентични преживявания. Тези пътешественици избират малки крайбрежни села като Сребърна, Гиген, Ветрен, Ново село и други, където..