На 20 юни 1954 г. министър-председателите на България и Румъния Вълко Червенков и Георге Георгиу-Деж прерязват лентата на новопостроения Мост на дружбата, свързващ двете съседни страни. Седмица по-късно по съоръжението над река Дунав преминава и първият товарен влак, чиито 40 вагона превозвали трактори.
През 1950 г. Политбюро на ЦК на БКП се съгласява с условията на съветското правителство да бъде построен мост на посоченото място Русе – Гюргево, както и строителството му да бъде възложено на Министерството на пътните съобщения на СССР. Година по-късно в Москва членуващите в Съвета за икономическа взаимопомощ страни подписват протокол за изграждането на „Мост на дружбата над река Дунав”. Съоръжението е съградено за 2 години и 3 месеца от 7000 румънци и 4700 българи.
Мостът е дълъг 2,8 км и се издига на 30 метра над водата. Изграден е на две нива – за железопътен и автомобилен превоз. Средната му част може да се повдига, което позволява на големите кораби да минават по Дунава. Архитектурното оформление е направено от арх. Георги Овчаров, а художественото − от свързания с България украински скулптор Михайло Парашчук.
Повече за строителството на моста, извършено под кодовото наименование „Обект 889”, прочетете в публикацията „1954 г. – Мостът на дружбата и мира”.
Редактор: Диана Цанкова
В съзнанието на българите, които пазят и почитат паметта на предците си, датата 6 септември е символ на обединението на изстрадалия ни народ, съхранил вярата и идентичността си през петвековния османски гнет. След Освобождението в края на..
Изложбата "Пафтите – вселена от знаци" на Регионалния исторически музей в Русе гостува на Бургас до края на октомври. В експозицията в Етнографския музей на ул. "Славянска" 69, могат да бъдат видени над тридесет образци на ювелирното изкуство...
На 15, 16 и 17 юли, най-топлите дни на лятото, в България се извършват редица предпазващи ритуали. Те имат езически произход и са свързани с култа към огъня. Повече за тях, както и за богатата празнична обредност в тези три дни можете да..