Министърът на туризма Николина Ангелкова даде заявка, че през това лято контролът върху туристическия сектор в България ще е безкомпромисен, за да се гарантира качеството на услугата, но и за да се привлекат повече гости от рискови, заради Covid-19, дестинации. От идната седмица се очаква постепенно раздвижване на полетната програма на всички основни туроператори и авиопревозвачи, опериращи на българския пазар. Планираните чартърни полети от 25 юни до края на септември за Летище "Бургас" са над 10 600, а за Летище "Варна" - над 6400.
В най-големите морски курорти „Слънчев бряг“ и „Златни пясъци“ над 60% от хотелите ще отворят за летния туристически сезон, показват прогнозните данни на Министерството на туризма.
От 22 май до днес над 91 000 туристи са пренощували в места за настаняване, регистрирани в българската Единна система за туристическа информация. От тях 93% са българи, а останалите - чужденци.
„Възможността за субсидиране с 35 евро на седалка за чартърни полети ще позволи да удължим летния сезон до края на октомври“, каза министърът и допълни, че в средата на юли ще се потвърди колко и от кои пазари ще се реализират полети и през октомври.
Според редица експерти обаче туристическият бранш е заплашен от тежко и трудно лято, а сезонът няма как да бъде удължен до края на октомври, както прогнозира министърът на туризма Николина Ангелкова. В интервю за БНР Константин Занков от Института за анализи и оценки в туризма коментира, че туристическият бранш е първият, засегнат от кризата, и ще бъде последният, който ще се възстанови. Занков добави, че е необходима много по-голяма активност от държавата за рекламиране на България като по-слабо засегната от коронавируса дестинация.
Всъщност, самото министерство преди няколко дни лансира идеите на кампанията „България - сигурна дестинация“, а министър Ангелкова заяви, че след Турция страната ни е втората, получила печат за сигурно пътуване, основан и на факта, че „нашата дестинация е безопасна и отговаря на всички изисквания за здравните протоколи“. Дали обаче това е достатъчно, никой не може да каже.От 22 юни стартира и комуникационната кампания на България за 1 година на съседните пазари, в Германия, Вишеградската четворка, Русия, Украйна, Беларус. Кампанията обхваща всички възможни комуникационни канали за реклама на България като място не само за летен туризъм, но и за планински, културен, балнео и спа туризъм.
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..
Старият влек в село Говедарци, община Самоков предстои да бъде модернизиран като четириседалков лифт с капацитет от 1520 души на час. Подобно предложение е внесено в Регионалната инспекция за опазване на околната среда и води – София от компанията..
Река Янтра извира в Стара планина на 1220 м. н.в. и се спуска на север, като лъкатуши през живописни долини и проломи, пресичайки градовете Габрово и Велико Търново. Малко преди да се влее в Дунав, в района на селата Беляново и Новград, като..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата..