За първи път от години насам в България се правят по-сериозни стъпки към подновяване на т.нар. тягов подвижен състав на Българските държавни железници (БДЖ). По силата на подписан на 21 май 2020 г. договор между мениджърските екипи на БДЖ и консорциума „Сименс Трон”, до една година у нас ще пристигнат 10 нови локомотива на ток.
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, който присъства на подписването на договора, изрази увереност, че БДЖ - „Пътнически превози“ има възможността да се превърне в „добре функционираща компания от европейски тип с обновен подвижен състав, ориентирана към предоставяне на качествена услуга за пътниците“. Министърът припомни, че железниците са структуроопределяща част от транспортния сектор и заяви, че модернизирането на ЖП-услугите ще продължи, въпреки предизвикателствата.
„С подписването на този договор БДЖ ще си осигури доставка на нови локомотиви за първи път след 1986-1987 г. – изтъкна Росен Желязков. - Това е и първата сериозна инвестиция в подновяване на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години, когато в периода 2005-2008 г. бяха доставени мотрисите „Сименс”.
Договорът за новите локомотиви е на стойност малко над 55 млн. лв. без ДДС, като предложената цена за изпълнение на поръчката е по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата от 57.5 млн. лв. без ДДС. Цената включва стойността на локомотивите, техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години, а също – транспортирането им, застраховката и въвеждането в експлоатация. Гаранционният срок за поддръжката на локомотивите е 36 месеца. В цената влиза и провеждането на обучение на персонала на БДЖ по осигуряване на дългосрочната поддръжка на машините.
Доставката на първия локомотив ще бъде осъществена до края на месец февруари 2021 г., като всичките десет локомотива ще бъдат в депата на националния железопътен превозвач до края на месец май 2021 г.
Локомотивите от модела „Smartron“ са сред най-модерните разработки в сферата на железопътния транспорт. Отличават се с елегантен дизайн и с технически характеристики, отговарящи на нуждите и на товарните превози. Една машина тежи 83 тона и се предлага за експлоатация в жп мрежа с променливо-токово захранване, при максимална скорост от 160 км/ч и мощност от 5.6 MW. Моделът е представен за първи път на международното изложение Innotrans Berlin 2018.
Снимка: БДЖ
От БСП настояват Министерството на външните работи да извика посланика на Република Северна Македония у нас за обяснение по повод коментари на вицепремиера Александър Николоски. В телевизионно интервю той е нарекъл българите "нецивилизовани" и..
Петима немски журналисти, представители на водещи туристически медии, посетиха емблематични дестинации в Южна и Централна България в опознавателен тур, организиран от Министерството на туризма между 8 и 13 септември. Акцент в обиколката бе поставен върху..
Египетската компания "Антика уърлд" ще представи днес архитектурен проект за реконструкцията на Централния универсален магазин в центъра на София. Компанията ще се захване с преобразяването и управлението на една от емблематичните за българската столица..
Гръцката певица Ирини Пападопулу ще изнесе концерт тази вечер от 19.30 ч. на панаирната сцена пред стадион "Христо Ботев" във Враца. Събитието е в рамките..
Вчера вечерта България бе луда по тениса. Най-добрият български тенисист Григор Димитров надви олимпийския шампион от Париж 2024 Новак Джокович в..
Българският еврокомисар Екатерина Захариева получава ресор "Стартиращи предприятия, изследвания и иновации" в следващата Европейска комисия. Това обяви..