Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Биг бендът на БНР представя авторски композиции на Васил Спасов

През последните дни Биг бендът на БНР с диригент Антони Дончев репетира усилено впечатляваща програма. Ще я чуем днес, 14 ноември, в Първо студио на БНР. Композиторът, чието творчество представя престижния радиосъстав, е Васил Спасов – известен джаз пианист, търсен и обичан музикант. Името му е познато не само у нас. Изнасял е концерти на клубни и фестивални сцени в САЩ, Италия, Австрия, Германия, Белгия, Румъния, Гърция, Сърбия, Китай и др. В момента активно работи като пианист във „Фънкалеро“ (групата, на която е и лидер), свири в „Михаил Йосифов секстет“, формацията „Дивото зове“ в тандем с певицата Милица Гладнишка и „РомаНено проджект“. С Биг бенда на БНР си сътрудничи от 15 години като изпълнител, композитор и аранжор. Какво предстои да чуем:


Две нови композиции, една от които специално съм написал за този концерт – разказва Васил Спасов. − Нарича се Gone Trough, а изпълнението е световна премиера. Останалите пиеси също са писани през годините специално за Биг бенда на БНР. Включил съм и аранжимент на една емблематична композиция на флейтиста Симеон Щерев-Банана, който е много важна личност в професионалното ми развитие. Това ни „събира“ с Антони Дончев – диригента на този прекрасен оркестър, който също дължи много на Банана. Така че започваме този концерт с негова пиеса и нашите спомени. Направих аранжимент и на „Родополоджи“ – автор е саксофонистът Димитър Льолев, един от солистите на бенда. Чувствам се прекрасно в обкръжението на музикантите от Биг бенда на БНР. Така беше още първия път когато застанах като диригент пред този ансамбъл. С повечето от членовете на състава сме приятели, работим заедно в различни проекти. Дори не усещам обичайното притеснение. За този концерт специално настоях да не дирижирам, а да бъда само солист и автор. Разчитам изцяло на Антони Дончев като лидер на ансамбъла. Според мен Биг бендът звучи съвсем различно и много по-добре, когато е под ръководството на този прекрасен музикант.

Всички, които познават Васил Спасов от дебюта му през 1988 г. (като солист на формацията с лидер Симеон Щерев-Банана), знаят, че в началото на джаз кариерата си той свиреше на цугтромбон.

Аз завърших с цугтромбон НМУ „Любомир Пипков“ и НМА „Панчо Владигеров“, но когато отидох на специализация в Berklee College of Music, завърших джаз пиано, джаз композиция и композиране на филмова музика. Обичам работата с биг бенд още от времето, в което бях в Berklee College of Music. А пианото винаги е бил мой основен инструмент, дори когато се изявявах по-често като тромбонист. Шегувам се, че дори не съм имал право на избор – майка ми, Димитринка Маринова-Спасова, беше пианистка, позната с прекрасните си интерпретации на произведения от Шопен. Баба ми и прабаба ми също са били пианистки. Така че аз съм четвърто поколение „без избор“ по отношение на пианото. Много съм благодарен за това музикално наследство.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

"На края на земята"

Малко преди ремикса на Фабрицио Паризи на песента "Двама", поставяща началото на цял техен съвместен проект, певицата Деси Добрева представи новата си авторска песен "На края на земята". Музиката и текстът са нейни, за аранжимента се обръща към Юлиян..

публикувано на 10.01.25 в 10:15

"Везна"

42-та песен от проекта "Пеещи артисти" е "Везна" в изпълнение на Атанас Пенев, познат като фронтмен на група Б.Т.Р.  Момчил Колев е написал музиката по стиховете на поета Калин Донков. Аранжиментът е на Калоян Колев. Васил Стефанов и Стефка..

публикувано на 03.01.25 в 10:15

"Ключът е Сол" отключва спомените за бащиния дом

Влизаме в новата година с много топлина, която ни дава песента "Ключът е Сол". Поетесата Джина Дундова е намерила вдъхновение за стиховете по време на гостуването си в Тетевенския балкан. Посветила ги е на композитора Димитър Гетов, който е автор на..

публикувано на 02.01.25 в 10:15