Българите без коли не могат. Това се вижда от данните за броя на автомобилите и на населението в страната. При по-малко от 7 млн. население, според пътната полиция автомобилите в страната са около 4 милиона.
По-интересен е въпросът какви автомобили купуват българите. Резюмиран в две думи, отговорът е – коли на старо, преди всичко германски и за предпочитане дизел, каквито в самата Германия за пред изтегляне от пазара. Според Евростат, колите до 5 г. в България са едва 5%, или около 160 000, тези до 10 години са 10% сто, или около 400 000, а тези между 10 и 20 г. – 60%, или близо 2,4 млн. Най-старите автомобили – над 20-годишните, са близо 1 млн., което прави 25% от автомобилния парк.
Предпочитанията към по-старите коли се дължат на по-ниската покупателна способност на българите и точно поради тази причина средната цена на една кола, закупена на старо, е около 2 000 - 3 000 евро. Цените на новите автомобили започват от 10 000 евро нагоре и може лесно да се разбере защо при средна заплата от 644 евро за страната броят на новозакупените автомобили за една година е само около 35 000.
Но автомобилният сектор в България не се свежда само до колите по улиците, шосетата и магистралите. България е на едно от челните места в света по производството на резервни части, системи и компоненти за почти всички световни автомобилни марки. В страната работят над 250 компании от този бизнес и те дават работа на около 65 000 българи. Но амбициите на правителството са още по-големи и в момента се води люта битка за привличане на един от най-големите в света германски автомобилни производители, който да открие завод в България. За тази инвестиция големи шансове има и Турция, но България прави всичко възможно да убеди германските индустриалци, че тя е най-подходящото място за новия им завод. Според публикации в германски медии, предпочитанията засега клонят към Турция, но окончателното решение се очаква до месец. Успоредно с това се водят преговори за откриване на завод на голям южнокорейски производител на автомобили и на още един на компания от тази азиатска страна, която е световен лидер в производството на батерии за електрически автомобили. Като стана дума за електричество, трябва да се признае, че в България хибридните и изцяло електрическите леки коли не са все още много популярни. По последни данни в страната се движат около 800 изцяло електрически коли и над 2000 хибрида. В момента на вътрешния пазар се предлагат 18 различни марки автомобили с алтернативно задвижване, чиито цени варират между 30 хил. и 40 хил. евро. Според експерти в бранша, освен високата цена, една от главните пречки за развитието на този "транспорт на бъдещето" у нас са липсата на достатъчно зарядни станции за електромобилите и хибридните варианти, както и липсата на редица бонуси и отстъпки, предлагани в развитите европейски страни на собствениците на електромобили.
Учениците от Националната гимназия за приложни изкуства в Трявна излизат в едноседмична ваканция след пожара, в който изгоря покрива на сградата. С помощта на пожарната, "Гражданска защита" и местни фирми ще бъдат разчистени обгорелите останки и..
Вече век лесовъдите в България организират Седмица на гората . Тържествен концерт "Век от вечността" на 7 април ще даде официално начало на инициативите, посветени на белите дробове на Земята. Навършват се 100 години от началото на инициативата..
Проверките на Главна дирекция “Национална полиция” и областните дирекции на Министерството на вътрешните работи ще продължат и през следващата седмица, за да бъде обхваната цялостната картина – къде, какви и колко са рисковите трасета, както и до..
Вече век лесовъдите в България организират Седмица на гората . Тържествен концерт "Век от вечността" на 7 април ще даде официално начало на..
Министерството на външните работи съветва българските граждани стриктно да спазват въведените забрани за движение в няколко американски щати заради..
Вълна от недоволство заля България след жестока катастрофа на пътя Телиш - Радомирци (област Плевен), при която загина 12-годишната Сияна, която се..