На проведената на 27 март в София пресконференция на Туристическия борд на Германия DZT (DeutscheZentralefürTourismus) бяха представени най-новите факти и цифри, свързани с туризма в Германия, както и любопитна информация за броя на българските туристи, посетили страната през 2017 г.
Информацията беще представена от Кристиян Салай, мениджър маркетинг и продажби на регионалното бюро на DZT за Босна и Херцеговина, България, Хърватия, Черна Гора, Румъния и Сърбия.
Домакините се похвалиха с осми пореден рекорден резултат при входящия туризъм с 83,9 мил. нощувки на чуждестранни туристи. Почти три четвърти от нощувките са генерирани от европейските страни. Българските гражданисъщо имат не малък принос в положителния резултат на германския туризъм.
През 2017 г. са регистрирани почти половин милион (471.000) нощувки на български граждани в Германия. 51 на сто от пътуванията са били с цел бизнес, 31 на сто с цел почивка, а 25 на сто по лични причини или друг повод като посещения на роднини и приятели. 53 на сто от пътуванията са били осъществени със самолет, 26 на сто с автобус и 21 на сто с лека кола. Най-много от пътувалите българските граждани са на възраст между 15 и 34 години (51 процента), последвани от възрастовата група +55 (33 процента).
Най-голям интерес българските туристи са проявявали към градския туризъм и обиколните турове, като средния престой при туровете е 8 дни. 555 евро за посещение е отделял българският турист в Германия, показват осреднените стойности.
На въпроса какво е значението на българския пазар и пазарите на другите балкански страни за входящия туризъм в Германия и има ли още потенциал, Кристян Салай отговори положително:
Трябва да отбележим положителните резултати от последните 5 години. Почти всички балкански държави са удвоили нощувките. Страни като България с почти половин милион нощувки, Румъния (1 мил.) и Хърватия играят голяма роля. Балканите се развиват икономически с бързи темпове. Разбира се, че хората, които живеят в региона биха искали това да се случва още по-бързо, но това не винаги е възможно. Обективно погледнато е имало непрекъснат растеж в последните години, който е повишил покупателната способност, а това е повлияло хората да искат да пътуват повече. Не трябва да се забравя и силното развитие на авиационната индустрия в региона. Открити са много нови линии и хората могат бързо да достигнат до желаната дестинация. Това развитие ще продължи и през следващите години. Специално за България очаквам след феноменалния резултат от 14 процента ръст при пътуванията до Германия през 2017 г., тази година положителната тенденция да продължи.“
Туризмът е и ще остане важен фактор за интеграцията защото помага да се рушат бариери. Германия може да послужи на България и другите балкански страни за пример как се изгражда една туристическа дестинация и как се печелят пазари. Има какво да научим.
За нас, българите, Батак е град-светиня! И до днес в него отеква ехото от трагичните събития, свързани с Априлското въстание през 1876 г. , когато по-голямата част от невинните жители на родопското градче са посечени от османския поробител –..
През това лято гостите на община Чепеларе ще могат да разнообразят ваканцията си сред красивата природа на Родопите с още един планински маршрут. Става дума за новата туристическа пътека "Пещерната лаборатория, Старата граница, пещера Топчето, пилон..
Селският туризъм върви ръка за ръка с опознаване на кулинарията на дадено място. А районът на Кюстендил е златна мина в това отношение. Затова гастро туровете в тази част на България набират все по-широка популярност. Туристите посещават малки ферми..