След като миналата седмица докладът беше представен, в "Радиоприемница" потърсихме отговор на въпроса - какво ново ни казва той и какво е необходимо, за да бъдат приложени мерките в него. По темата разговаряхме с Гергин Борисов от "Спаси София". Според него препоръките на международните експерти са добре познати у нас и неправителственият сектор отдавна настоява за тяхната реализация. Една от идеите на експертите е да бъдат обособени зони за високи строителство, които според Гергин Борисов трябва да бъдат в зони със значителна транспортна инфраструктура - около гари, магистрали и т.н. Добър пример в това отношение е зоната в началото на бул. "Цариградско шосе", където и в момента се строи висока сграда, но протести срещу нея няма. Центърът на София обаче не може да приема подобни сгради, категорични са от "Спаси София".
Друга важна тема в доклада е мобилността и възможностите за безконфликтно съжителство на пешеходци, велосипедисти и шофьори. Лошият пример този път идва от новосъздадената велоалея по улица " Г. С. Раковски", която принуждава шофьорите на тролейбуси да навлизат в насрещното платно, продължава Борисов.
Друг ключов момент е осигуряването на нощен градски транспорт. Според разчетите на "Спаси София" той ще струва 3.5 млн. за седем линии - шест на 30 минути и една до летището, която да бъде на кръгъл час. От организацията ще настояват тези средства да бъдат предвидени в бюджета за 2018-та година.
През пролетта на следващата година ще бъде реализирано и приетото вече от СОС решение, пешеходната зона на бул. "Витоша" да бъде удължена до булевард " Александър Стамболийски", посочиха от Столичната община.
Проблемът с всички тези неща е как ще бъдат реализирани, коментира Гергин Борисов.
Целия разговор с него - чуйте в звуковия файл.