Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Ремисия новини” – домът на добрите новини

БНР Новини

Състоянието на медийната среда у нас буди все повече въпроси. Неясната собственост и интереси, които обслужват немалко от медиите, срива доверието на хората в тях. Затова кампанията „Ремисия новини“, която хрумва на група млади хора, идва като отговор на множеството случаи на некоректно или манипулативно отразени новини и човешки съдби, които изобилстват в ефира.

Повече за идеята, ще научим от нейния инициатор Венелин Добрев:

СнимкаНашата цел са по-взискателни и по-добре информирани зрители. Такива, които не се примиряват с това, което им се поднася и биха сменили канала, когато бъдат отвратени от това, което виждат по телевизията. Много е важно да кажа, че не става дума за отразяването на негативни събития, а по-скоро за начина, по който се отразяват. Когато се случи трагедията в Хитрино, попаднах на два репортажа, в които в единия случай кореспондент отказа да отиде и да попита хората, но имаше и друг случай, в които кореспонденти отиваха при хората, говореха с тях и ги безпокояха. Искаме да достигнем до този момент, когато някой зрител, който види, че това се случва пред него, ще смени канала или ще изключи телевизора. Ако това го направят достатъчен брой хора, то телевизията ще промени своята политика и начина си на отразяване. Защото всички репортери са хора, чиито заплати зависят от рейтинга. В момента, в който гледаното и търсеното не е шоковия начин на отразяване или неизбежната сензация, съм сигурен, че новините ще се променят. Когато търсенето е различно и предлагането следва да бъде такова.

Кампанията започва през август 2016 година с призив към всички медии да излъчат една новинарска емисия, съставена само от положителни новини. Днес, 8 месеца по-късно, една от водещите новинарски телевизии у нас, откликна на този апел и всяка седмица ще излъчва по една такава емисия. Ред е и на други да я последват. Трудът на журналистите, които се заемат с нея, няма да бъде напразен, а ползите ще са, както за тях, така и за рейтинга на медията, в която работят.

За да си добре информиран е нужно да имаш добра медийна грамотност. Трябва да умееш да различаваш фалшивите новини от наистина важните. Евтините сензации не бива да отвличат вниманието на читатели и зрители от същината на водещите теми. Медиите все повече пренебрегват основната си функция в обществото – да го информират точно и безпристрастно, а залагат на това да го забавляват. Това се смята за нормално и прави впечатление на все по-малко хора. Замествайки проблемите от ежедневието си, с терзанията на поредния риалити герой, човекът не ги кара да изчезнат, а ги увеличава с още един – завистта. Тази тъй присъща черта в нашата народопсихология, която стои в основата на голяма част от проблемите ни като общество. Един от начините да я преодолеем е именно като има повече положителни новини и добри примери в емисиите и интернет пространството. Винаги ще има недоволни от чуждото щастие и успех, но разказвайки за него, медиите ще успеят да си върнат част от изгубеното доверие.

Снимки: личен архив




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Борислав Сарафов

Прокуратурата и МВР обявиха нулева толерантност към насилието на публични места

На национално съвещание по повод зачестилите случаи на агресия на обществени места и на домашно насилие, свикано от и.ф. главен прокурор Борислав Сарафов, беше изразена позицията, че прокуратурата и МВР няма да бъдат безучастен регистратор на подобни..

публикувано на 02.12.24 в 15:25

Атаката на Народния театър на вниманието на Европейския парламент

Сблъсъците пред Народния театър "Иван Вазов" по повод премиерата на "Оръжията и човекът" от Бърнард Шоу станаха повод 247 театрални организации от 39 държави да се обърнат с апел към институциите на Европейския съюз. "В Народния театър в София над..

публикувано на 02.12.24 в 14:08

Президентът даде началото на 22-рото издание на "Българската Коледа"

Началото на 22-рото издание на благотворителната инициатива "Българската Коледа" беше поставено от президента Румен Радев в Добрич. Насловът на кампанията е "Да дарим надежда на дете в беда" и цели осигуряване на високотехнологична апаратура за ранна..

публикувано на 02.12.24 в 13:08